Volkswagen Golf Variant 1,5 TSI Limited: Když základ naprosto stačí

Na určitou výbavu v autech jsme si už zvykli a bez ní by to nešlo. Některá je ale víceméně navíc. Která je ta potřebná? Na to hledá odpověď Golf v nejlevnější výbavě Limited. 

Možná si po přečtení názvu řeknete, že se jedná o nějakou limitovanou edici s maximální výbavou. Opak je však pravdou, zde se jedná o základ, který je ale oproti ceníkové nejnižší ceně ještě o sto tisíc levnější. Vyjde tak na 585 tisíc. A to zní jako dost lákavá nabídka. 

Za tuto cenu dostanete hlavně kus auta. Až jsem byl překvapený, kolik je místa na zadních sedačkách. Tolik místa bych čekal spíše v Passatu, v Golfu to byl trošku šok. Že má verze kombi velký kufr je tak nějak samozřejmostí. No a na místě řidiče si vůbec nepřijdete ochuzeni, displeje máte, vyhřívání máte, na cestu vidíte díky LED světlometům. 

Co nemáte, tak to je výběr motoru. Třeba za jiné, než plechové disky, si můžete připlatit. Motor je však omezen na 1,5 TSI o výkonu 115 koní, tedy 85 kW. Že je to málo? Nenechte se mýlit, tohle auto nejede vůbec špatně! Zvlášť, pokud jezdíte převážně v menším obsazení, tak budete dle mého naprosto spokojeni. A hlavně, co za to stojí, to je spotřeba. Nepamatuji si, že by se mi někdy stalo, že bych jel se spotřebou 4,1 l/100 km. Tomu tedy v mém případě dost pomáhalo to, že jsem nepřišel na to (nejspíš to nejde), jak si na displeji zobrazit něco jiného, než informace o jízdě. A to když vidím stále před sebou, tak mě to nutí jet úsporně. 

Motor má vypínání dvou válců, což zjistíte jen když máte aktivovaný ukazatel okamžité spotřeby, kde se to píše. Jinak o tom nevíte. Pryč jsou doby, kdy dvouválcový režim při akceleraci duněl celým autem. 

Jasně, někdo by rád naftový dvoulitr. V tomto případě určitě ne kvůli spotřeba, ale třeba kvůli výkonu a točivému momentu. Pak pro něj výbava Limited nebude. Stejně tak pro toho, kdo vyžaduje automat. Pokud si ale vystačíte s manuálem, který je celkem povedený, jen zpátečka občas nepadla na první pokus, tak je tohle super volba. 

Auto jede moc příjemně – podvozek je německy pevný, auto působí příjemně kvalitně, jen trošku nudně. Zvláště, pokud si vyberete příplatkovou šedou barvu, jako jsem měl já, je auto reklamou na německou šeď. V noci se to nezlepší, ambientní osvětlení tu nehledejte. Alespoň na tu šeď ale nevidíte. Není to nic ošklivého, zkrátka jen nenadchne, neurazí. Hlavní však je, že nikde nic nevrže, vše dobře funguje, tlačítka jsou klasická a systém má hezky rychlou reakci. Snad jen bezdrátová nabíječka by vylepšila zážitek na palubě. Zde se musíte zkrátka spolehnout na starý dobrý kabel. 

Trošku úsměvná je možnost adaptivního tempomatu, který v autě hardwarově je včetně tlačítek. Ale není softwarově aktivovaný. Já tento systém „do auta do dáme, ale zapneme ti to až zaplatíš“ zkrátka nemám rád. Kdyby tam alespoň nebyla ta tlačítka, tak bych měl pocit, že jsem za své peníze dostal alespoň to tlačítko. 

Jak se říká, tak „overall“ je Golf ve výbavě Limited skvělý. Proč? Protože je velký jak Golf Variant má být. Nestojí moc peněz. Můžete si ho vyhezčit koly a lakem. Sice za příplatek, ale můžete. Ale hlavně v něm nemáte pocit, že jste si koupili nějaký holobyt. Vy sice víte, že jste ušetřili peníze, ale to auto to nekřičí do světa. Vypadá zkrátka jako Golf a funguje jako Golf. Jen stojí méně a pár drobností musíte oželet. Světla ale svítí dobře, audiosystém hraje výborně (to je dáno i tím, že od něj moc neočekáváte), klakson troubí a stěrače stírají. Co víc si přát.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.