Toyota Yaris Cross je tu!

Pokud se vám u Toyoty model RAV4 zdá až moc velký, ale zároveň chcete něco vyššího s pohonem všech kol, je tu nově Yaris Cross. A myslím, že si ho lidé pořídí i když nepotřebují auto s vyšší světlou výškou. Vypadá totiž opravdu dobře.

Oproti klasickému Yarisu je model Cross o 30 milimetrů vyšší a celkově větší, délka je 4180 mm, šířka 1765 mm a výška 1560 mm. Rozvor zůstává stejný, tedy 2560 mm. Takže v interiéru by mělo být dost místa. Viděl jsem prezentační video a opravdu to tak vypadá, co mě ale zaujalo ještě více, než samotný prostor, je práce s upevněním nákladu. Po stranách zavazadlového prostoru jsou pásy, kterými můžete náklad bezpečně připevnit. Takže žádné hledání kam uchytit popruh pro zajištění nákladu, vše je vestavěné.

Pro mě osobně je i překvapením elektricky ovládané víko zavazadelníku, které tak bude možné otevírat jen pohybem nohy pod nárazníkem. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40, což je také velmi praktické!

Věc, kterou by možná někdo ani nečekal, je pohon všech kol. Ale Yaris Cross ho má. Tedy mít může, pokud budete chtít. A to je super, není to tedy jen nějaký módní crossover, který se nemůže podívat za hranice města. O pohon všech kol se stará technologie AWD-i – tedy žádné propojení náprav, ale elektromotor pro pohon zadní nápravy.

O vzhledu nic psát nebudu, v galerii najdete fotky od Toyoty, takže si můžete udělat vlastní názor. Mně se opravdu líbí a překvapilo mě, že vlastně nevypadá moc jako Yaris. Spíše jako samostatný model. A ještě jedna věc mě překvapila, té jsem si všiml ve videu – brzdová světla jsou žárovková. Což trochu zamrzí, vzhledem k tomu, že zbytek je LED.

Nebyla by to Toyota, aby pod kapotou nebyl hybrid. A je to tak. Jedná se o hybrid čtvrté generace, motor má objem 1,5 litru a tři válce. Je odvozený od větších motorů 2,0 a 2,5 známých třeba z C-HR, RAV4 a Camry. Výkon hybridního systému je 116 koní a emise s pohonem předních kol vycházejí pod 90 g/km a s pohonem všech kol pod 100 g/km. To si možná říkáte, že není zas tak důležitá informace – z těchto hodnot se ale dá odvodit i spotřeba, která by měla být opravdu příznivá.

Za mě můžu říct, že se mi toto nové B-SUV líbí. Ale vzhled není vše, jsem zvědavý, jak bude jezdit. A to se dozvíme v roce 2021.

Foto: Toyota

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.