Test Volkswagen T-ROC 2.0 TSI 2018: I troška originality se cení (+VIDEO)
U nových Volkswagenů aby člověk originalitu pohledal. Není to špatně, udržují si svůj styl a nadčasovost. Ale T-ROC z toho vybočuje. Vypadá jinak. A to se mi na něm líbí! Ve spojení s dvoulitrovým benzínem se navíc jedná o hodně svižné auto.
Pro T-ROC je typické denní svícení kroužky, které se dokáží přebarvit do oranžova a fungovat i jako blinkry. Vypadá to opravdu dobře, je to nejvýraznější prvek T-ROCu a upoutává to pozornost. Tento detail je sice poznávacím znamením, ale není v základní výbavě. Dostanete ho jen k výbavě Sport, kterou jsem měl možnost testovat, nebo za příplatek i k nižším. A podle mě se to vyplatí. Je to drobnost, ale je originální. A to je v dnešní době k nezaplacení.
Tvar těchto diod mi trochu připomíná výrazná světla první generace Škody Yeti. A je to vlastně i takový dobrý oslí můstek pro moji myšlenku, že T-ROC je více nástupce Yetiho, než Karoq. Ten totiž stále působí spíše jako zmenšený Kodiaq a upřímně mám stále problémy je na první pohled rozpoznat. Jistě, je to tak moderní, dělat auta, která vypadají úplně stejně, ale co když se někdo chce trochu odlišit? Důležitá je také informace, že základní cena je u T-ROCu nižší, než u Karoqu. A pak nastává tedy trochu dilema, já osobně bych si však zvolil spíše Volkswagen. Mám rád snadno rozpoznatelná auta.
Tedy zatím snadno rozpoznatelná, možná automobilka přijde s podobným designem u dalších modelů. Zatím ho má však jen ten jeden.
Občas jsem někde četl a slyšel, že T-ROC je Golf více do terénu. Osobně bych řekl, že je to spíše Polo více do terénu. Plastové výplně dveří i ve vysoké výbavě odkazují spíše na nižší zařazení v hierarchii značky. Stejně tak i například zobrazení navigace, které se promítá buď na navigaci, nebo na budících, ale na obou místech najednou to nezvládá. To ale není žádná výtka. Spíše jen upřesnění, kam T-ROC patří. A i díky tomu jeho cena začíná na 453 tisících korun.
No a když jsem u budíků, tak ty byly u zkoušeného auta plně digitální a dokázaly na celé ploše zobrazit mapu, rychlost a zařazený stupeň byly zobrazeny jen malými čísly dole. Vypadalo to opravdu moc hezky. Ale je mi jasné, že plno lidí navrhne, že to není přehledné. Uznávám. A třeba otáčkoměr tam není vůbec. Není ale problém zmáčknutím jednoho tlačítka navodit klasický kruhový a přehledný režim a vše je zase na svém místě. Audio jsem měl příplatkové “beats”. Není za něj velký příplatek, jen nějakých 11 600 Kč, osobně bych ho ale ušetřil. Zvuk je dost přebasovaný a spíše na efekt, než na kvalitní poslech. Při vyšších hlasitostech to už těžce snášejí dveřní výplně a lehce drnčí. Vůbec bych se ale nebál připlatit za panoramatické střešní okno. Jasně, je to prvek spíše pro sedící vzadu, ale moc mě potěšilo řešení aerodynamiky, kdy ani při rychlostech nad 100 km/h není v autě hluk.
Na test jsem měl verzi s motorem 2.0 TSI, který získáte jen ve výbavě Sport. Je to zatím odlišnost proti Karoqu, který tento motor ještě nemá. Výkon nabízí 190 koní, vždy je dodáván se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. No a funguje to skvěle. 190 koní je pro auto, které neváží ani 1,5 tuny, dostatečná hodnota na opravdu hodně svižnou jízdu. Výbava Sport má tužší podvozek než ostatní, v mém případě navíc s příplatkovými devatenáctkami. A vůbec to není nijak přehnaně nepohodlné, i bez adaptivního podvozku. Trochu jsem se toho bál, ale buď jsem měl štěstí na kvalitní cesty, nebo je podvozek opravdu tak dobrý.
Rychlá jízda po okreskách je tak až nečekaně zábavná. Jen málokteré „vyšší“ auto zvládne tak pobavit. Má na tom svůj podíl i pohon všech kol, který hodně pomáhá při akceleraci a při utahování zatáček. Výjezdy jsou pak opravdu rychlé a převodovka ve sportovním režimu funguje přesně. Neřadí možná tak tvrdě, jak u Golfu R, ale tohle není nějaké ostré auto. Tohle je takový pohodlný univerzál, který dokáže pobavit.
A o kolik litrů paliva si za to řekne? Já měl za dobu testu průměr 8,5 l/100 km. Není v tom žádný terén, ale dálnice, okresky a hodně města. Pokud bych měl 2.0 TDI, hodnota by to byla podstatně nižší a pořizovací cena v podstatě identická. Je tak tedy na vašem vkusu, jestli dáte přednost tichému benzinu, či úspornému dieselu. No a pokud nebudete potřebovat pohon všech kol, nabízí se i 1.5 TSI, který můžete mít téměř ve všech výbavách, kromě té „cena od“.
Na T-ROCu se mi líbilo, jakou pozornost poutá. A jak svěže vypadá. Když jsem ho převzal, nevěděl jsem, jaký má motor. Šlápl jsem na plyn a říkal jsem si, že to je slušná síla od nízkých otáček, zároveň ale hezký zvuk… a už jsem začínal tušit, že to bude vrcholný 2.0 TSI. 1.5 TSI má však jen o 40 koní méně a pokud budete chtít zvolit třeba hned druhou výbavu Design, která je však úplně dostatečně vybavená, nebude to špatná volba. Jen si připlaťte za LED světla, získáte tak to originální denní svícení, které neuvěřitelně pomáhá efektu „vystoupení z davu“. A to přeci chcete.