Test Nissan X-Trail 1.6 dCi 96 kW 2017: Žádné ořezávátko

Měl jsem na týden půjčený na test Nissan X-Trail. Plánoval jsem klasické ježdění v terénu, nakonec jsem se musel vydat i na delší cestu. Jaké to bylo? 

Nissan X-Trail si nekupují lidé, kteří chtějí jen vypadat, že mají velké auto. Je to auto, které je schopné, je to na něm vidět a pokud si ho kupujete, tak to víte. Je mohutné (připadal mi větší, než jsem si původně myslel), vysoké a prostorné. Opravdu hodně prostorné, sednout si sami za sebe zvládnete naprosto s přehledem (důkaz místo slibů je ve videu). Navíc je z něj skvělý výhled, sedíte v ideální výšce a všude okolo jsou prosklené plochy. To je zatím ta spíše městská část, ale pokud si kupujete X-Trail, tak máte v plánu i výlet mimo silnice. A to je dobře!

X-Trail si o výlet mimo zpevněné cesty vyloženě říká, přepínač 4×4 na vás stále smutně kouká a vy mu chcete dopřát tu radost, že zapnete 4×4 Lock a jedete polem nepolem. No, ono to není moc potřeba, na režim Auto projedete vše, na co si pomyslíte. A pokud něco neprojedete, tak doufejte, že se vám podaří vycouvat, jinak vás jen tak někdo nevytáhne.

Základ jízdy v terénu je jet a nezastavovat. U některých aut v to nemáte moc důvěru, protože působí, že sice pojedou, ale budou odpadávat části. U X-Trailu to tak není. Je postavený tak, že mu tohle vyhovuje, nic nebouchá a nemáte pocit, že mu ubližujete.

Jak to tak bývá, s půjčeným autem se nepouštím do žádných drsných terénů (navíc bez BVP na vytažení), ale hluboké bahno, ve kterém jsou větve a kameny, zvládne naprosto bez mrknutí. Dokonce i s tímto slabším motorem, jelikož nově můžete pořídit silnější 2.0 dCi s výkonem 177 koní. Ty se vám budou hodit ale spíše při cestování na silnici, do terénu je to fuk, i slabší (stále ale dost silný) motor je nastavený tak, že vám výkon chybět nebude.

S X-Trailem jsem se musel nečekaně vydat v pátek po práci na Šumavu, navíc v pěkném lijáku. Cesta tam dvě hodiny, zpátky taky. Dálnice, okreska, rozpadlé silnice, krásné silnice… všechno možné. Můžu s čistým svědomým říct, že se mi jelo skvěle. Xenony svítí úžasně, automatické přepínání dálkových světel funguje perfektně, výkon v klidu stačil (při předjíždění to chce trochu přemýšlet) a hlavně při opravdu silném dešti na dálnici jsem měl pocit jistoty a bezpečí. Zní to jako nějaká fráze, ale když sedíte tak vysoko, v tak mohutném autě s pohonem všech kol, tak vás to prostě uklidňuje.

Sedačky byly navíc také skvělé, po celém dnu v práci a pak celkem 5 hodinách na cestách jsem byl v rámci pátečních možností fit. A to je fakt dobrá vizitka!

Co se týče komfortu, tak mě příjemně překvapily chlazené držáky na pití, je to nečekaná dávka luxusu, která je konstrukčně jednoduchá, ale usnadňuje život. Také zobrazovování pokynů navigace na středovém displeji mezi budíky je vymyšlené, pokud máte zapnuté zobrazování aktuální rychlosti, tak se vám navigační povel zobrazí jen ve chvíli, kdy je potřeba.

Bohužel je zde přítomný klasický stop/start systém, který funguje klasicky, že při zastavení vypne motor, ne jako například u Mazdy, kde záleží na síle stlačení brzdového pedálu a podle toho se motor vypne, nebo zůstane běžet. Stalo se mi tak, že jsem byl rychlejší než stop/start a auto mi potupně chcíplo. A ještě jedna drobnost – pokud máte zapnutá automatická světla, tak dálková světla mohou být také jen automatická, ručně je nezapnete. To jen při přepnutí světel za ručně zapnutých. Ale to jsou drobnosti na skvělém autě.

S X-Trailem se mi jezdilo moc dobře. I když nemá žádné měkčené odkládací plochy, tak má plno jiných výhod. Na silnici je příkladně pohodlný, v zatáčkách nečekaně stabilní a v terénu očekávaně schopný. Jen je trochu dost velký, takže parkování nebude žádný med. Naštěstí má panoramatické kamery, které v tomhle autě nejsou pro slečinky, tady je vážně využijete.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.