Test Citroën C3 1.2 PureTech 110: Pohodlí a styl za rozumnou cenu

Nový Citroën C3 sází na pohodlí, vzhled a cenu. A vychází mu to, za celkem málo peněz získáte stylové auto, které je opravdu pohodlné!

Nový Citroën C3 možná na první pohled nepoznáte, i když v noci na vás zazáří jeho nová LED světla, která získáte v základu, ale po usednutí si budete jisti, že to je nová C3. Pohodlí sedaček je totiž na skvělé úrovni. Na cestování mám moc rád Citroën C5 kvůli jeho skvělým sedačkám. A nyní máte takové pohodlí i v menším a levnějším autě. To mi udělalo opravdu velikou radost! Protože pohodlí je pro mnohé synonymem této automobilky. 

Exteriér se nijak výrazně nezměnil, ale ono ani není co měnit. Pokud se podíváte na současnou produkci automobilky, je vám jasné, že jakákoliv změna by byla vybočení z linie. Moderní Citroëny jsou si tak podobné, že si troufnu tvrdit, že někdo na první pohled nepozná, že se jedná o C3 a bude přesvědčený o větším modelu. Což je pro majitele ale rozhodně příjemné. 

I v denním světle si člověk může všimnou grafiky světel, která se změnila, jelikož obsahuje LED zdroje. A opravdu výborně funkční LED zdroje! Nejdříve jsem to zjistil přes den, kdy jsem někoho pouštěl z vedlejší silnice. Blikl jsem na něj dálkovými a nestačil se divit, jaká záře to byla. V noci je to pak úplná radost, navíc mě potěšilo, že automatika dálková světla rozsvítí už nad nějakých 28 km/h, člověk tedy nemusí čekat až třeba nad 60 km/h. 

V zadní části mají světla hezký a typický design, jen možná škoda, že se jedná o přehlídku žárovek, LED zdroj v zadní části budete hledat marně. Na druhou stranu – jedná se o auto s cenovkou od 280 tisíc korun (pokud nebudeme počítat bonus za starý vůz, tak o 20 tisíc více). Ano, přesně tak, ceny jsou nastavené opravdu příznivě. Ale o tom až níže. 

Nový Citroën C3 můžete mít v 97 barevných kombinacích. Se vzhledem si tak opravdu můžete vyhrát. Já měl bílé auto s modrými doplňky a modrou střechou. Jak moc bílá auta nemám rád, tak musím uznat, že tahle C3 se mi vážně líbila. 

Kufr nenabídne dechberoucí objem, ale i tak bych řekl, že 300 litrů bude naprosté většině majitelů stačit. Na převážení kočárku to není ideální a to i díky vysoké nakládací hraně. Jakmile do kufru něco dáte, vyndat to vyžaduje trochu úsilí. Není však všem převozům konec a tak když sklopíte zadní opěradla, dostanete se na slušných 922 litrů. C3 nikdy nebude auto, do kterého dáte dvě ledničky vedle sebe. Ale to asi nikdo neočekává. 

Na zadních sedačkách se celkem pohodlně posadí i dospělý člověk, který měří 184 centimetrů. Jako já. Jen je potřeba se opřít. Pokud budete sedět vzpřímeně (tak ale asi nikdo nesedí), tak se již budete hlavou dotýkat stropu. V případě klasické polohy ale nad hlavou zbývá ještě pár centimetrů. S prostorem před nohami je to také naprosto v pořádku a člověka až překvapí, kolik je uvnitř prostoru. Protože auto zvenčí vypadá jako takové sympaticky malé auto do města. 

Interiér sice přináší jen tvrdé plasty, ale je zajímavý. Vypadá jinak a podle mě mnohem hodnotněji, než kolik auto stojí. A to je vždy super! Výplně dveří mají styl, palubní deska také. A to přesně od francouzského auta očekáváte. Styl. Na C3 se mi líbí, že působí hodnotnějším dojmem, než kolik ve skutečnosti stojí. 

A se svojí délkou necelé čtyři metry to také není žádný neohrabaný obr. Což je super, protože většina C3 bude trávit svůj život ve městě. Parkování je pak pohoda i díky výbornému poloměru zatáčení. Volant spolupracuje hodně ochotně, žádné tuhé nastavení posilovače zde nečekejte. To by se sem ale také vůbec nehodilo. Ačkoli je k dispozici i režim sport, ten mění chování převodovky. Pokud tedy máte automat. 

Já automat měl. Pokud se pro něj rozhodnete, omezí se vám výběr na jedinou motorizaci v jediné výbavě. Pro někoho je pohodlí automatu tak důležité, že nebude váhat a půjde do něj. Já osobně bych zvolil spíše manuální převodovku s tímto motorem. Motor byl 1.2 PureTech 110. Tedy benzínová jednadvojka s výkonem 110 koní. To vůbec není málo na takto drobné auto, které váží necelých 1,2 tuny. Tento motor můžete mít už v druhé výbavě za 337 tisíc. Síly má opravdu dost, sám jsem ji musel využít v praxi, kdy se řidič jednoho auta rozhodl, že ho přece žádná C3 nepředjede a tak začal při předjíždění zrychlovat. Pak se hodil každý kůň, abych manévr dokončil. 

Automat se chová spíše trochu sportovně i na nesportovní režim. Drží vyšší otáčky, což plno lidí ocení. Můžete však ještě aktivovat sportovní režim a pak drží ještě vyšší. Co mi však trochu vadilo, to byl efekt při zastavování, kdy převodovka dlouho držela druhý stupeň, až se auto otřáslo. Trvalo to jen chvilku, ale pravidelně při zastavení. Za jízdy ale převodovka řadila ukázkově plynule. 

Spotřebu jsem za týden ježdění měl 7 litrů na 100 kilometrů. Není to úplně málo a troufnu si tvrdit, že s manuální převodovkou bych dosáhl nižší hodnoty. Ale to je jen teorie. Co je ale fakt, je to, že jsem jezdil opravdu dost po městě, což samozřejmě pro spotřebu není vůbec ideální, pokud se nejedná o hybridní motor. 

Ačkoli Citroën u C3 neuvádí, že by jízda měla být jako na létajícím koberci, jako u C5, tak je jízda opravdu nesmírně pohodlná. Jistě, C5 má více prvků, které pohodlí pomáhají a je na vyšší úrovni, ale i tak nabídne C3 to, co od vozu této značky čekáte. Poddajný podvozek, pohodlné sedačky, příjemné řízení. Až si budete říkat, že proč se držet jen ve městě a nevyjet někam na výlet. A když to podniknete, tak zjistíte, že je tam také jako doma. I na dálnici. Při 140 km/h je v autě již trochu hluk, stačí ale ubrat na 130 km/h a můžete v klidu a pohodě cestovat. 

Jistě, “cena od” nebývá přehlídkou výbavy, ale i tak za tuto cenu získáte příjemně prostorné auto, LED přední světlomety, pomocníka při rozjezdu do kopce, tempomat, rozpoznávání značek, dálkový centrál a třeba elektricky ovládaná přední okna. Nejedná se tedy o žádné holátko. 

Pokud bych mohl doporučit výbavu a motorizaci, byla by to tato zkoušená 1.2 PureTech 110, ale s manuální převodovkou a ve výbavě Feel Pack za 357 tisíc. I když, vzhledem k aktuální akční slevě 34 tisíc bych možná přemýšlel i nad 1.5 BlueHDi, tedy naftovým motorem s výkonem 100 koní. Ten by vyšel v této výbavě na 377 tisíc. 

Každopádně hluboko pod 400 tisíc získáte auto, které vypadá originálně a navíc si ho můžete hodně upravit k obrazu svému. S dostatkem prostoru jak pro posádku, tak pro zavazadla. A s interiérem, který má styl a působí hodnotným dojmem, i když je z levnějších materiálů. Netroufám si tvrdit, že je C3 auto hlavně pro ženy. Ať bude zákazníkem kdokoliv, bude spokojený. A bude ho hřát na duši, že za málo peněz dostal hodně muziky. 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.