Test Audi Q2 Sport 1.4 TFSI 2017: Žlutá je dobrá!

Audi Q2 je prý nezařaditelné. To bych neřekl. Já ho zařadil mezi zajímavá, skvěle zpracovaná a technicky výborně vybavená menší auta. No, je to možná spíš taková kategorie sama pro sebe…

S Audi Q2 jsem to měl trochu komplikovanější, na test jsem ho měl domluvené již dříve, hezky modré. To však nějak nevyšlo a já měl na test Audi Q3. To byla sice „trapně“ bílé, ale zrovna u něj to vůbec nevadilo. Stále jsem však musel myslet na to hezky modré Audi Q2, jak by se dobře fotilo. No a jednou mi takhle zazvonil telefon, že je k dispozici Q2 a dokonce ve žluté barvě. Všechny plánu stranou, tohle se nedá odmítnout!

Mám rád zajímavá auta. A Audi Q2 je zajímavé auto. Vzhledově nemusí sednout každému, dá se ale shodnout na tom, že nezapadne. Ve žluté barvě určitě ne. Na parkovišti na vás září z dálky a v té německé šedi si připadáte jak nějaký rebel. A ono je to přitom úplně klasické Audi. V tom dobrém smyslu slova.

Hned po usednutí mě zaujaly budíky. Že už se nejedná o klasické budíky, ale velký displej, to není tak překvapivé. Ale co mě překvapilo, tak to byla letecká mapa, která se zobrazuje mezi budíky (které můžete zmenšit na nutné minimum a mapa je tak opravdu obrovská). Vyvstala otázka, kde se ta mapa bere? Odpověď je snadná, v autě je vlastní SIM a to dokonce s podporou LTE, takže mapy se načtou rychle a bez ohledu na to, jestli máte připojený telefon. Slyšel jsem sice reakci, že budíky jsou nepřehledné, je to ale jen o zvyku a člověk si je může přizpůsobit dle libosti, mapa tam vůbec být nemusí. Ale vypadá prostě dobře, tak jsem ji tam vlastně po celou dobu testu měl. Jen škoda, že se zobrazení mapy musí zapnout při každém startu, nedá se nastavit trvale.

Na interiér je radost pohledět, jak je ostatně ale u Audi zvykem. To, co odlišuje prémiové značky od těch lidovějších, jsou detaily. Třeba takové uzavření vzduchu do výdechů ventilace – u Q2 naprosto přesným a jistým otočením prostence okolo. Nebo záslepka zásuvky. Že na ní není co vymyslet a je vždy stejná? U Audi ne. Tady je masivní a s kovovým vzorem. Tu prémiovost prostě vidíte, cítíte a držíte v rukou, protože volant a všechna tlačítka ji přímo vyzařují. Jistě, cena je také prémiová, ale pokud by nebyla… kde je ta prémiovost?

Nejlepší na konec? Ještě jsem nic nenapsal o motoru. V testovaném Audi Q2 byl 1.4 TFSI s funkcí vypínání válců. To je taková funkce, která vám dokáže při nízké zátěži vypnout dva válce a tím snížit spotřebu. Vliv na spotřebu posoudit nemůžu, ale co je dobré znamení, tak jsem se o této funkci dozvěděl až po několika dnech testování. A to je známka toho, že je to neznatelné. Pokud je v autě nějaký pomocník, o kterým ani nevíte, tak je to přeci super. A spotřeba se pohybovala do 7 litrů, to není špatné vzhledem ke stylu jízdy. Auto totiž láká k trochu svižnějšímu stylu jízdy. Má skvělý zvuk, 150 koní se ukazuje v celé své síle a hlavně automatická převodovka skvěle spolupracuje s motorem. I bez režimu sport se jedná o rychlé auto, s režimem sport o rychlé a zábavné.

Jen mi možná trochu chyběl pohon všech kol. Ne snad kvůli průjezdu terénem. Ale kvůli ještě kvalitnějšímu záběru při rozjezdech. Takhle se vám bude občas stávat, že výkon bude dusit ASR, aby se neprotáčela kola. Ale i tak budete jedni z nejrychlejších na semaforech.

Rada na závěr? Nekupujte si nudná auta. Život je na to moc krátký. Mějte hezká, zábavná a veselá auta. Pokud se vám vzhled Audi Q2 líbí a rádi si připlatíte za trochu té prémiovosti, jděte do něj. Rozhodně neuděláte chybu.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.