Test Škoda Octavia RS230 (2015)

Pojďme se podívat na nejsilnější Octavii všech dob. Přijíždí Škoda Octavia RS230.

Přebírání auta k testování je vždy super zážitek. V případě Škody je to však ještě o úroveň lepší, pro přebírání auta máte speciální kancelář, slečnu, která vám předá doklady a klíčky, výtah, který vás odveze přímo k naleštěnému autu. Ano, tohle se prostě nemůže omrzet. A pokud si jdete pro červenou Octavii RS230? Super!

Vlastně se jedná jen o klasickou červenou Octavii RS na velkých kolech. Ale znáte to – kola dělají auto. A ono to platí. Plus pár koní výkonu navíc, samosvor a porce výbavy, že vlastně nic přikupovat nepotřebujete. A to se moc často nestává, vždy v ceníku najdete něco, bez čeho by to nebylo ono. Tady máte vše důležité v základu.

Octavia RS230 v červené barvě vypadá dobře i jen zaparkovaná. Když jsem jí jel do práce, o přestávce na oběd jsem se na ni musel jít podívat. Ve staré, rozpadlé a zašlé garáži byla přesně tím bodem, který vám zlepší den a těšíte se na cestu domů. S pár zajížďkami, to se nedá nic dělat. Na tom autě budete nesnášet dobu, než se zahřeje motor a vy na to budete moci pořádně šlápnout.

Motor je super. Výkon 230 koní je tak akorát. Můžete v klidu předjet, jet svižně na dálnici, hodně svižně na okresce a pořád ještě se dá udržet spotřeba v rozumné hladině. Samosvor je sice hlavní marketingový tahák, není to ale žádná zázračná změna, protože i klasická Octavia RS zatáčí výborně. Větší a znatelnější změna je práskání do výfuků u převodovky DSG. Nemá to sice žádný praktický význam, ale ten malý kluk v každém z nás to musí prostě milovat. Kolemjdoucí už takový názor většinou nemají. DSG se k tomu autu skvěle hodí. Řadí rozhodně rychleji než člověk, můžete řadit pádly pod volantem a soustředit se na řízení v rychlostech, ve kterých už se za vámi žádná policejní hlídka nebude ani rozjíždět.

I přes opravdu velká kola nemáte pocit nějakého nepohodlí. Podvozek možná není tak tvrdý, aby měl člověk pocit, že sedí v nějakém supersportu. On totiž nesedí, je to pořád Octavia, ideálně combi s obřím kufrem a ta si přímo říká o univerzálnost.

Za 735 000 Kč dostanete velké, pohodlné, rychlé a opravdu hezké auto. Sportovní? Ale ano. Sedačky jsou boží (nejen dobře fungují, ale i skvěle vypadají), výkonu máte dostatek, kola velká, práskání do výfuku také, samosvor… ano, je to sportovní auto. U normální verze RS je v případě naftové varianty RS spíše jen označení sportovnější výbavy. U RS230 se dá už opravdu mluvit o sportovnosti.  Také si můžete koupit klasickou verzi RS za 660 000 Kč, dokoupit výbavu co je v RS230 za dalších 70 000 Kč a jste na 730 000 Kč. A pořád bude chybět 7 kW výkonu (OK, to moc chybět nebude), samosvor a kola, která má jen RS230.

Za mě je tedy RS230 z rodiny Octavií jasná volba. Slabší benzínové verze nedávají moc smysl. Jasně, je to pořád drahé auto. Ale je to kus auta. Kus rychlého, hezkého a pohodlného auta. A úvěry už jsou fakt výhodné!

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.