Škoda Enyaq iV získá nové funkce a větší dojezd jen aktualizací software

V moderní době, kdy je vše ovládáno elektronicky, je možné různé úpravy do vozu dodat pouhým novým software. A to se přesně děje v případě elektrické Škody Enyaq iV.

První dobrá zpráva – aktualizace je bezplatná. Nová auta již mají tento software, pro starší bude k dispozici aktualizace v druhé polovině roku 2022. Pro někoho možná překvapivě ne vzduchem na dálku, ale při fyzické návštěvě servisu.

Co tato aktualizace přináší? Ve zkratce prodlužuje dojezd, zrychluje dobíjení, zvyšuje životnost baterie, zajistí vyšší komfort a optimalizuje provoz.

Někteří to možná znají z nabíjení telefonů – není dobré telefon nabít na 100 % a pak ho nechat na nabíječce. Telefony již občas umí dobít do 80 % a například dle budíku pak jen doplnit zbývajících 20 %, než se telefon odpojí od nabíječky. V Enyaqu je to podobné, nově si bude možné nastavit nový systém ochrany baterie, který znamená, že se nabije právě do 80 %, což je pro ní mnohem šetrnější. Navíc se bude nabíjet nižší rychlostí, což je pro baterii samozřejmě také lepší. Je to však jen možnost, klasické rychlé dobíjení do 100 % zůstává k dispozici.

S nabíjením souvisí i další novinka – v navigaci lze jednoduše přidat nabíjecí stanici na trase. A u plánovaných zastávek je uvedena zbývající kapacita baterie a doba nabíjení. To je velice praktické.

U vozů s pohonem všech kol nově půjde aktivovat režim Traction, který nabídne stálý pohon všech kol při rychlostech do 20 km/h.

Modernizace se dočkal i virtuální kokpit a head-up displej. Nově je například k dispozici přehledné zobrazení stavu baterie i v procentech. O nabití baterie jste informování i na head-up displeji.

Vylepšení se dočkal i tepelný management, kdy regulace teploty začíná na nižších teplotách. Baterie se tak dostane do ideální teploty dříve a déle v něm zůstane, což znamená delší životnost a dojezd, protože se optimalizuje výkon a je účinnější rekuperace. Enyaq Coupé iV 80 tak zvládne ujet až 536 kilometrů.

Při nabíjení stejnosměrným proudem nový software umožní využít výkon až 120 kW u vozů z 62 kWh baterií. V případě větší baterie 82 kWh je to 135 kW.

A poslední úprava se dotknula tlačítka Travel Assist – to nyní reaguje i na opakované stisknutí. Díky tomu můžete přepínat mezi dvěma úrovněmi asistenčních systémů, mimo dálnici mezi adaptivním tempomatem a Travel Assist, na dálnici zase mezi adaptivním tempomatem, Travel Assist a asistentem pro změnu jízdního pruhu.

Zdroj info a foto: Škoda auto

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.