Škoda Enyaq Coupé iV: Elegantnější verze nedostatkem prostoru netrpí

Enyaq v karosářské verzi kupé nabídne tři výkonové stupně, pohon zadních kol a ještě o něco lepší aerodynamiku. Samozřejmostí je moderní interiér a hodně prostoru.

Po úspěšném uvedení modelu Škoda Enyaq iV rozšiřuje automobilka nabídku o druhou karosářskou variantu s emocionálnějším vzhledem. Čtyřdveřový model Enyaq Coupé iV charakterizuje elegantní, splývající záď. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,247 je nižší než u vozu Enyaq iV, která je již tak velmi dobrá. Nový model je tak ještě úspornější a v kombinaci se silnější baterií dosahuje dojezdu více než 535 km v režimu WLTP. Novinka nabízí dvě různé kapacity baterie, tři výkonové stupně a pohon zadních nebo všech kol. Designy interiéru známé již z vozu Enyaq iV nahrazují klasické výbavové stupně. Stejně jako ostatní modely automobilky disponuje i kupé velkorysým prostorem v interiéru.

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Naše čistě elektrická vlajková loď Škoda Enyaq iV měla skvělý start na mezinárodních trzích. Vůz byl velmi dobře přijat zákazníky, doposud jsme zaznamenali kolem 70 000 objednávek. Na začátku roku 2022 doplní nabídku Enyaq Coupé iV. Tato karosářská varianta s emocionálnějším vzhledem je opravdovou designovou novinkou a rozšíří naši paletu vozů SUV.“

Nový model doplňuje nabídku vozu a přináší lifestylově orientovaným zákazníkům ještě dynamičtější vzhled. Rodinám nabízí prostor až pro pět cestujících a zavazadlový prostor s objemem 570 l. Nová modelová varianta je k dispozici ve třech výkonových stupních. Verze iV 60 a iV 80 mají pohon zadních kol, verze iV 80x disponuje pohonem všech kol. Krátké dobíjecí časy umožňuje rychlé nabíjení, které je součástí standardní výbavy. V interiéru zaujme centrální obrazovka s 13″ displejem.

Škoda Enyaq iV slaví úspěchy po celém světě

Model Enyaq iV si rychle získal oblibu na mezinárodních trzích. První sériový vůz značky na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen ihned přesvědčil odborníky, média i zákazníky. V současné době překračuje poptávka výrobní kapacity hlavního závodu ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Jedná se o jediný model v Evropě na bázi platformy MEB koncernu Volkswagen, který není vyráběn v Německu. V Euro NCAP získalo čistě elektrické SUV pět hvězdiček.

Enyaq iV dosáhl s 94% hodnocením ochrany dospělých cestujících a s 89% hodnocením ochrany dětské posádky dosud nejlepšího výsledku v testu Euro NCAP. Vůz také získal prestižní ocenění Red Dot Award za vynikající produktový design. Kromě toho získal řadu ocenění od německých automobilových časopisů. Ve čtenářské anketě „Best Cars 2021“ časopisu „auto motor und sport“ byl vítězem mezi importovanými vozy v kategorii Kompaktní SUV a terénní vozy.

Při udělování cen „Auto Trophy“ odborného časopisu „Auto Zeitung“ zvítězil mezi nejlepšími importovanými vozy v kategorii elektrických SUV. Čtenáři časopisu „Auto Bild Allrad“ zvolili Enyaq iV jako vítěze ankety Automobily roku s pohonem všech kol mezi importovanými vozy v kategorii Elektromobil s pohonem všech kol. V rámci ankety Elektromobil roku 2021 britského motoristického magazínu What Car? získal také titul v kategorii Nejlepší velké elektrické SUV. Dále získal ocenění „Best Family Car 2021” britských webových stránek electrifying.com.

Emocionální linie a standardně dodávaná panoramatická prosklená střecha

Nová Škoda Enyaq Coupé iV má ještě emocionálnější vzhled než Enyaq iV. Standardně dodávaná panoramatická prosklená střecha padá od B sloupku jemně dozadu. S délkou 4 653 mm je o 4 mm delší a výškou 1 617 mm o 1 mm vyšší. Oba modely mají stejnou šířku a stejný rozvor, které činí 1 879 mm, respektive 2 765 mm. Objem zavazadlového prostoru, který činí 570 l, se příliš neliší od hodnoty 585 l klasické verze. Velká kola z lehké slitiny o průměru od 19″ do 21″ podtrhují dynamický vzhled. Na přání může být vůz vybaven Matrix-LED hlavními světlomety. 24 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu dálkových světel vytváří světelný kužel. To umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Top LED zadní světla, která jsou k dispozici na přání, mají krystalické prvky, typický tvar písmene C a dynamická směrová světla. Na přání je k dispozici také přední maska Crystal Face. Celkem 131 LED diod osvětluje vertikální lamely a horizontální linku výrazné přední masky. LED moduly potkávacích a dálkových světel Matrix-LED předních světlometů a linky denních světel vytváří uvítací efekt.

Interiér s výběrem designů

Nový model přináší inovativní výběr designů interiéru namísto klasických výbavových stupňů a přehlednou strukturu nabídky. Jednotlivé interiéry, jejichž styl, barvy a materiály jsou spolu vkusně sladěny, se inspirují světy moderního bydlení. Součástí standardní výbavy je interiér Loft. Jedná se o moderní, pohodlný, rodinný interiér. Harmonická kombinace šedé a černé barvy je elegantní a nadčasová. Na přání jsou nabízena další designová provedení interiéru. Některá z nich používají trvale udržitelné materiály. Například sedadla interiéru Lodge jsou potažena látkou, kterou tvoří ze 40 % přírodní vlna s certifikátem společnosti Woolmark. Zbylých 60 % potahu sedadel je tvořeno polyesterem ze 318 recyklovaných PET lahví. Interiér ecoSuite nabízí sedadla potažená kůží v koňakové barvě. Kůže se vyrábí mimořádně ekologickým způsobem, neboť se k jejímu vyčinění používá namísto chemikálií extrakt z listů olivovníku.

13” dotykový displej a rozsáhlá standardní výbava

Interiéru dominuje centrální dotyková obrazovka infotainment systému s úhlopříčkou 13″. Nabízí personalizované režimy zobrazení a také přístup k různým funkcím vozu. Virtuální kokpit s 5,3″ displejem zobrazuje řidiči informace o rychlosti, asistenčních systémech, jízdní data nebo údaje znavigace. Head-up displej s rozšířenou realitou, který je k dispozici na přání, zobrazuje dodatečné informace v zorném poli řidiče. Součástí bohaté standardní výbavy je třízónová automatická klimatizace Climatronic, bezklíčové zamykání a startování kessy a LED ambientní osvětlení, které osvětluje dekorační lišty ve výplni dveří, kliky dveří a také prostor pro nohy vpředu a vzadu. Přehledná struktura nabídky zahrnuje deset tematických paketů na přání. Některé z nich jsou dostupné ve dvou verzích – základní a rozšířené Top/Premium. V nabídce jsou také samostatné prvky výbavy, které jsou dostupné pro všechny verze vozu.

Dvě různé kapacity baterietři výkonové stupněpohon zadních nebo všech kol

Nové kupé nabízí dvě různé kapacity baterie a tři výkonové stupně. Baterie modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen jsou umístěny v podlaze mezi přední a zadní nápravou. Základní výkonovou verzí je iV 60 o výkonu 132 kW. O pohon zadních kol se stará jednostupňová převodovka. Jeho lithium-iontová baterie má kapacitu 62 kWh, respektive 58 kWh netto. Verze iV 80 disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh netto a v kombinaci se skvělou aerodynamikou (hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,247) umožňuje nejdelší možný dojezd, který činí více než 535 km.

Stejnou baterii využívá také verze iV 80x o výkonu 195 kW. Tato verze disponuje pohonem všech kol díky druhému elektromotoru o výkonu 80 kW, který je umístěn na přední nápravě. Auto lze dobíjet například pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení tak trvá 6 až 8 hodin. Vůz lze také dobíjet na veřejných rychlodobíjecích stanicích na stejnosměrný proud až do výkonu 125 kW. Na přání je dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory.

Zdroj a foto: Škoda auto a.s.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.