Nový Citroën C3: Pohodlí a originalita za rozumné peníze
Nový Citroën C3 nabídne hodně stylu, dost pohodlí a úsporný motor. Na druhou stranu motor je zatím jediný a vzhled nemusí sedět každému.
Ačkoliv se říká, jak nová auta zdražují, tak nová C3 stojí vlastně stejně, jako její předchozí verze. Nabídne něco nového, hlavně tedy to, že se jedná o nové a neokoukané auto, ale také ji něco schází, třeba bezklíčový přístup, který předchůdce uměl nabídnout. Cena v základu je však velmi příznivá, ani v nejvyšší výbavě se nejedná o nijak drahé auto. Což je dobře, protože vás tak trochu nutí jít do nejvyšší výbavy.
Někomu stačí naprostý základ, nepotřebuje displej infotainmentu, ten nahradí telefon. Kličky na stahování oken vzadu nevadí, klimatizace postačí manuální. Pak je tu C3 za cenu 410 tisíc, se slevami za 370 tisíc. Parádní cena, za kterou dostanete pohodlné a pohledné auto.
Někdo má však vyšší nároky. Rád by třeba hliníkové disky, automatickou klimatizaci, elektrické stahování oken vzadu, nebo třeba možnost si alespoň připlatit za vyhřívané sedačky, volant a čelní sklo. Pak nezbývá, než sáhnout po nejvyšší výbavě MAX, a ta už vyjde na rovných 500 tisíc bez akce, s akcí na 455 tisíc. A to zkrátka pořád není hodně za plně vybavené auto. Dobře, ještě připočteme 25 tisíc za balíček Zima, který přidá právě výhřevy všeho možného a mlhovky. Ten nejde k nižší výbavě.
A přesně v takové výbavě jsem měl auto já. S motorizací TURBO 100 s šestistupňovým manuálem. Zde na vás v případě výběru moc rozhodování nečeká, jedná se totiž o jedinou možnost. Pak už je v nabídce jen plně elektrická C3. Pokud však vyžadujete automat, mám pro vás dobrou zprávu, časem přijde i hybridní motorizace s automatem. Zatím je však situace takováto.
Tříválcová jednadvojka nabídne 100 koní, jak je z názvu patrné. Ono je to tedy 101, ale ten jeden koník nehraje moc roli. Jede až překvapivě dobře a spotřebu má velmi příjemnou, udávaná je 5,6 l/100 km, a té můžete bez problému dosáhnout. Motor byl tedy příjemným překvapením.
Stejně tak podvozek. U vozů značky Citroën očekávám hlavně pohodlí. To není Peugeot, který působí spíše sportovně, tady má jít o komfort. A je jedno, zda se jedná o vrcholný model, nebo úplný základ. A zde je naštěstí vše v pořádku, využití hydraulických dorazů potěší a vše funguje moc hezky příjemně. Já osobně bych si uměl představit ještě plavnější jízdu, ale v rámci kompromisu velmi dobré a pohodlné. Na tom mají zásluhu i sedačky, které možná nevypadají, ale fungují výborně a navíc máte i podepřené nohy. Sklon a délku sedáku sice měnit nemůžete, není ale moc proč.
Co pohodlí nepřidá, tak to je absence loketní opěrky, Tento krok nechápu a nemám ho rád, protože i s C3 se můžete vydat na delší cestu. Ta však nebude úplně pohodlná, protože budete řešit otázku „kam s ním”. A tím myslím loket.
Pochválit naopak musím bezdrátové nabíjení telefonu, které není nijak vybíravé a kam položíte telefon, tam nabíjí. Nabídne ho však jen nejvyšší výbava. Také je velmi praktický detail, že hlavové opěrky u zadních sedaček jdou zasunout až téměř do nich, takže nebrání ve výhledu. Když už jsem u toho – dozadu si i dospělý člověk sedne, jen by to chtělo možnost nastavit hlavové opěrky výše, takto končí zbytečně brzy.
Překvapením pro mě byl světelný výkon LED světlometů, které získáte ve dvou vyšších výbavách. Svítí opravdu hezky. Nic moc sice neumí, ale to hlavní, tedy svítit, zvládají výborně. Zadní LED světla, patřící jen k nejvyšší výbavě, sice na viditelnost vliv nemají, ale vypadají opravdu dobře a vzhledu v noci dost pomohou.
Pokud hledáte auto, které nabídne originální vzhled, povedený motor, komfort a pohodu na palubě, je pro vás nová C3 jako dělaná. Jen počítejte s tím, že výbava „cena od“ není pro každého. Pokud si rádi třeba vyhřejete sedačku, hned jste na nejvyšší výbavě s příplatkovým paketem. Ani tak to ale není závratná částka.