Nová služba Přístup do vozu od Škody umožňuje dodání zásilek přímo do auta

Doručit nákup přímo do zaparkovaného auta už je možné. Zatím však jen v pilotním provozu v Praze ve spolupráci s vybranými partnery.

Společnost Škoda auto rozšiřuje v České republice svou nabídku inovativních řešení v oblasti konektivity. Díky službě Přístup do vozu si nyní zákazníci mohou nechat doručit své nákupy objednané přes internet přímo do vozu. Tento inovativní postup eliminuje riziko, že se zákazník a kurýr vzájemně minou, což na obou stranách představuje časovou úsporu, a ve srovnání s klasickým dodáním zboží do domu činí z této služby praktičtější řešení.

Martin Jahn, člen představenstva pro prodej a marketing, popisuje výhody nového produktu: „Díky řešení Přístup do vozu zajistí vůz Škoda svému majiteli kvalitní službu i ve chvíli, kdy je pouze zaparkovaný a za normálních okolností by svému majiteli neposkytl žádnou přidanou užitkovou hodnotu. Touto službou rozšiřujeme naši řadu řešení v oblasti mobility a zákazníkům nabízíme časovou úsporu, pohodlí a v mnoha ohledech jim usnadníme každodenní život. Umožníme jim například využít dodání zásilek ve chvíli, kdy pracují, čímž odpadá čas, který by jinak strávili čekáním na kurýra. Přístup k požadovaným údajům o vozidle má pouze kurýr zvolené doručovací služby a dodání zásilky navíc probíhá bezkontaktně, což je v dnešních dnech bezpochyby nespornou výhodou.”

V rámci služby Přístup do vozu se dodací adresou stávají údaje o poloze vozu a jeho registrační značka. Nyní mají zákazníci možnost využít doručení objednávek z internetu do zavazadlového prostoru svého vozu. Pro doručení je nutné povolit kurýrovi zvolené doručovací služby, aby přes funkci „Přístup do vozu“ určil polohu vozu, odemkl vůz a umístil nakoupené zboží do zavazadlového prostoru.

Po úspěšném ukončení pilotu v Praze, který je plánován na konec tohoto roku, a odladění všech technických bodů k zajištění plné a bezproblémové funkcionality této služby, bude tato představena i na dalších místech jak v České republice, tak i na zahraničních trzích. Následný rollout služby je aktuálně v přípravě v kooperaci s našimi stávajícími, ale i budoucími partnery. Momentálně je produkt Přístup do vozu k dispozici pro všechny vozy značky Škoda vyrobené od ledna 2019 a vybavené balíčkem Care Connect: Vzdálený přístup, s výjimkou vozů Enyaq iV, Kamiq a Scala, u kterých bude služba zpřístupněna později. V rámci tohoto balíčku je nutné, aby měl zákazník aktivovánu funkci „Vzdálené zamykání/odemykání vozu“.

Zpočátku se do projektu jako partneři zapojí lídr středoevropské e-commerce Alza.cz, technologicko-logistická společnost Zásilkovna a technologicko-logistický startup DoDo. Počet partnerů bude postupně narůstat. Navíc prvních 600 zákazníků, kteří si aktivují Alzu jako doručovacího partnera, bude mít první doručení do kufru od Alzy zdarma.

Aby zákazník mohl službu využívat, musí být registrován ve Škoda Connect. V aplikaci MyŠKODA pak aktivuje funkci “Přístup do vozu”. Proces objednání se pro jednotlivé partnery liší. V případě Alza.cz je nejdříve potřeba udělat propojení účtu s účtem u Alzy. Následně již zákazník objednává u partnera standardním způsobem a zvolí jako způsob dodání „doručení do vozu“. Při volbě doručení v Zásilkovně si musí zákazník nejprve zásilku objednat na svou domácí adresu a poté ji může přesměrovat do vozu pomocí e-mailu, který od Zásilkovny obdrží. Zásilkovna též umožňuje doručit do vozu také objednávky z e-shopu Škoda. Při využití služeb společnosti DoDo, pak zákazník při objednávání uvede, že chce svou zásilku doručit do vozu. Každou zásilku tak potvrzuje samostatně.

Během samotného doručení není potřeba žádné interakce mezi zákazníkem a kurýrem. Kurýr lokalizuje a odemkne vůz pomocí aplikace ze svého telefonu. Vůz může odemknout pouze jednou v zákazníkem schváleném časovém okně. Kurýr vozidlo opouští teprve ve chvíli, kdy je zcela uzamčené. Jednotlivé objednávky a jejich stav dodání může zákazník sledovat prostřednictvím aplikace MyŠKODA.

Zdroj a foto: Škoda auto a.s.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.