Nová pneumatika Pirelli Powergy nabídne výborné brzdění za mokra a nízký valivý odpor
Spolehlivé brzdění je pro bezpečnou jízdu nesmírně důležité. Za mokra je to pro pneumatiky výzva a právě na to se zaměřuje nová pneumatika Pirelli Powergy.
Nová letní pneumatika Pirelli Powergy se zaměřuje především na bezpečnost a udržitelnost při každodenním provozu. Stává se tak přínosem jak pro řidiče, tak životní prostředí. Pneumatika Powergy je určena pro trh s náhradními díly současných crossoverů, SUV, sedanů a vozů kategorie MPV. Při vývoji nové pneumatiky Powergy byly použity nejnovější simulační technologie Pirelli. Do konce letošního roku budou pneumatiky Powergy dostupné v 55 velikostech od 17 do 20 palců a v rychlostních limitech od H po Y.
Bezpečnost a respekt k životnímu prostředí
Nové Pirelli Powergy garantuje výborné brzdění za mokra, dokladem je štítek s třídou A. Zaručuje tak řidičům klidnou jízdu i za špatného počasí. Zvláštní pozornost byla věnována otázce udržitelnosti a životního prostředí. Díky nízkému valivému odporu pneumatika Powergy snižuje spotřebu paliva a pomáhá redukovat množství emisí, zároveň dochází i ke snížení hlučnosti. Jak ukazuje štítek, hlukové emise jsou na nejnižší možné úrovni a rezistence vůči valivému odporu je klasifikována třídou B. Ve výsledku tak pneumatika přináší jak řidičský komfort, tak zvýšenou úroveň udržitelnosti.
Vyvinuto virtuální realitou
Společnost Pirelli využila pro dosažení požadovaných cílů pneumatik Powergy pokročilé systémy virtuální reality. Díky tomu bylo možné dosáhnout optimalizace dezénu a profilu pneumatiky s co největší kontaktní plochou. Ta je zároveň perfektně vyvážena a rovnoměrná distribuce tlaku zaručuje snížení brzdné dráhy a přesnější jízdu. Tyto parametry jsou následně spojeny se směsmi obohacenými specifickými polymery, přičemž dochází k vylepšení brždění za mokra a zvýšení životnosti pneumatiky. Konstrukce dezénu charakteristická svými podélnými drážkami protnutými skosenými kanálky dokonale odvádí vodu a předchází riziku akvaplaninku.
Těchto hodnot bylo dosaženo analýzou prostřednictvím statického simulátoru v oddělení výzkumu a vývoje Pirelli v Miláně a závěrečnými jízdami na testovací trati. Výsledkem bylo značné zkrácení doby vývoje, kdy pneumatika byla zcela dokončena už za 18 měsíců. A to i navzdory komplikacím způsobeným restrikcemi z důvodu pandemie Covid-19. Tím, že bylo možné zhotovit méně fyzických prototypů, se celý vývojový proces stal i mnohem zodpovědnějším k životnímu prostředí. Pirelli bude tento způsob vývoje nastolený svým výzkumným a vývojovým centrem pro řadu Powergy používat i pro další nové pneumatiky.
Zdroj a foto: Pirelli