Lexus LBX: I s cenou hluboko pod milionem je to stále Lexus

Automobilku Lexus máme spojenou s vysokou kvalitou a vyšší cenou. Nyní však přichází model LBX, který dokáže cenovku přiblížit i běžnému smrtelníkovi. 

Co mě zajímalo hned ze začátku – je to pořád ještě Lexus? Automobily této značky mají pro mě osobně specifické kouzlo. Možná i ten drobný nádech zastaralosti v interiéru mi přijde sympatický. Každý to má samozřejmě jinak, ale já mám zkrátka Lexus rád a je mi sympatické, že vyčnívá z davu a auta jsou originální. 

A teď přichází malé SUV LBX. S akční cenou pod 700 tisíc. Pokud bych chtěl srovnávat nesrovnatelné, tak to je méně, než dáte za Karoq v základní výbavě. To jen pro představu, samozřejmě se jedná o odlišná auta. 

Já měl k dispozici o trochu dražší auto, ale i tak jsem nesáhl po tom nejdražším v nabídce. Lákalo mě právě vyzkoušet, co člověk dostane v té době za necelých 800 tisíc korun (akční nabídky jsou stále). Co se týká vzhledu, tak je na mě možná takový moc kulatý. Nevím, jak přesně ho popsat, ale zvlášť přední maska s linkou mezi světly působí spíše roztomile, než nějak drsně. Což je možná ale záměr. Zadní část se mi líbí, hlavně mám radost z toho, že světla jsou propojena a linka svítí. Tak to má být. Když už to vypadá jako světlo, má to být světlo. 

Na první pohled je vidět, že velikost nebude zrovna obří. O to více možná překvapí kufr, kam se i něco vejde. Navíc elektricky otevíraný. Na zadních sedačkách je to takové, jaké očekáváte. Optimální pro děti a menší dospělé, sám za sebe jsem si se svými 184 centimetry nesedl. Neměl jsem místo jak pro nohy, tak nad hlavou. Co však musím pochválit, tak na zadních místech nemáte pocit z temné kobky, jako to bylo v případě Toyoty C-HR. 

Při otevření dveří mě překvapilo, že se klika nehýbe. Ta je ve dveřích pevně, na zadní straně má tlačítko a po jeho zmáčknutí dveře odskočí a můžete je otevřít. Trošku škoda, že bezklíčové odemykání a zamykání funguje jen na předních dveřích. V interiéru jsem byl nadšený ze světlého čalounění. Jakkoliv je to nepraktické, je to zkrátka hezké, luxusní a dodává to pocit vzdušnosti. A to stále vše za 800 tisíc. Překvapením pro mě byl volant. A teď se podržte… je kulatý a tenký! V dnešní době něco nevídaného. Za mě super. 

Budíky, systém a několik dalších věcí známe z Toyoty, tady proběhlo sdílení. Což mi nijak nevadí, i tak jsem měl pocit, že sedím v Lexusu, teba provedení tlačítka výstražných blinkrů je takové typické, kvalitní a stylové. Naštěstí nebylo nasdíleno vše, třeba otravné vypínání pípání při překročení rychlosti. Respektive to je tu taky, bez něj to už nejde, zde se dá alespoň ale vypnout rychlou volbou na centrálním displeji. Sice s tím vypnete i čtení dopravních značek, což je prostě škoda, ale alespoň ho vypnete rychle, snadno a i za jízdy. 

Překvapivý byl chod plynového pedálu, ten byl totiž opravdu hodně tuhý. Řízení super, hodně živé a zábavné. A brzdy, ty zaslouží samostatnou pochvalu, protože nejen dobře brzdí, ale hlavně nepoznáte přechod mezi rekuperací a ocelovými kotouči. A pak je tu motor. 

Na výběr je jen jedna motorizace. Takže vlastně na výběr není, pokud chcete LBX, budete mít hybridní tříválec s výkonem 136 koní. Podle mě to cílové skupině nijak vadit nebude, pokud však máte Lexus spojený s výkonem, tak to budete trochu zklamaní. Odhlučení není špatné, navíc ve vyšší výbavě může být ještě lepší díky aktivnímu potlačení hluku a akustickým sklům. To jsem ve výbavě neměl a stejně jsem nijak netrpěl. Ve vyšších rychlostech se už ale ozývá aerodynamický hluk a ten by byl výrazně nižší. Při požadavku na výkon se motor vytočí a auto zrychluje. A zrychluje… no tak akorát. 

Jízda s LBX mě bavila. Až překvapivě hodně. Ale nebylo ti díky výkonu, ale protože se zkrátka dobře řídí a je to zábava. Byly situace, kdy jsem dal plný plyn a říkal jsem si, že by to ještě nějaký ten koník chtělo. Kdyby tento model dostal hybridní dvoulitr, jaký má třeba C-HR, byla by to jiná písnička. Možná si řeknete, že menší motor bude alespoň úspornější. V mém případě nebyl, měl jsem o nějakých 0,7 l/100 km vyšší spotřebu, tedy 5,6 litru. 

A pro koho je tento malý a nejlevnější Lexus určen? Dalo by se říct, že logicky každému, kdo ho chce. Z mého pohledu si ho pořídí ženy kvůli líbivého designu, možná ho nějaký majitel „dospělého“ Lexusu pořídí manželce. Aby zůstala u značky, ale neměla zbytečně velké auto. Ať už si ho koupí ale kdokoliv, tak je jisté, že cenu hodně pod milion získá auto, kterému nic důležitého nechybí (snad jen head-up displej a audio Mark Levinson – vše může být ve vyšší výbavě), je stylové, výborně funguje. A je to Lexus.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.