Dálnici D11 chceme mít hotovou do roku 2027, řekl ministr Kupka
Silniční propojení České republiky a Polska nebo dopravní situace v oblasti u hranic. Hlavně o tom hovořili český ministr dopravy Martin Kupka a jeho polský protějšek Andrzej Adamczyk během cesty po příhraničním regionu. Společně si také prohlédli stavbu rychlostní silnice S3 u polské Lubawky a v Trutnově jednali se starosty obcí, kterých se týká plánované dokončení dálnice D11.
„Úsek z Trutnova na polskou hranici začneme stavět v roce 2023, hotovo by pak mělo být v roce 2026. Tedy dva roky po dokončení polské části. Zbývající úsek mezi Trutnovem a Jaroměří bychom chtěli dokončit v roce 2027,” řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Ministr Kupka také ujistil, že na silnici I/16 mezi státní hranicí a Trutnovem bude nezbytné zachovat stávající omezení pro nákladní dopravu nad devět tun, a to až do doby, než bude hotový úsek dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici.
Na polské straně si ministři Kupka a Adamczyk prohlédli staveniště budoucí rychlostní silnice S3 u města Lubawka a také stavbu tunelu u obce Stare Bogaczowice. O dostavbě dálnice D11 se pak oba politici bavili v Trutnově spolu se starosty a zástupci kraje a Ředitelství silnic a dálnic.
„Práce na polské rychlostní silnici S3 pokračují a brzy budou hotové. Tato komunikace pak spojí přístavy ve Štětíně a Svinoústí s česko-polskou hranicí, kde se napojí na dálnici D11. Budovat dopravní spojení je důležité pro obě země, neboť přispívá k jejich ekonomickému růstu,” uvedl polský ministr infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Dálnice D11 patří mezi klíčové části české silniční sítě. Spojuje Prahu s východočeskou aglomerací, hlavně s Hradcem Králové, přičemž dnes končí u Jaroměře. Do budoucna bude pokračovat kolem Trutnova na hraniční přechod Královec/Lubawka, kde naváže na polskou rychlostní silnici S3, která umožňuje spojení až k Baltskému moři.
Právě díky dobudování dálnice D11 vznikne kvalitní přeshraniční propojení s Polskem, kdy nová kapacitní komunikace převezme funkci současné přetížené silnice I/37. Ta dnes propojuje významná regionální centra Jaroměř – Dvůr Králové nad Labem – Trutnov.
Zdroj a foto: Ministerstvo dopravy ČR