Dálnice D55 se prodlouží, zahajuje se stavba úseku Staré Město – Moravský Písek
Ředitelství silnic a dálnic zahajuje výstavbu dálnice D55 v úseku Staré Město – Moravský Písek. Společně s loni zahájenou částí mezi Babicemi a Starým Městem je nyní v realizaci souvislý sedmnáctikilometrový úsek D55.
„Nový dálniční úsek o délce 8,8 kilometru nahradí kapacitně již zcela nedostačující silnici II. třídy číslo 427 a odvede tranzitní dopravu z obce Nedakonice, což přinese místním obyvatelům zlepšení životních podmínek. Dálnice ovšem dopravně uleví i Kunovicím, Ostrožské Nové Vsi nebo Uherskému Ostrohu, neboť těžká nákladní doprava již nebude muset využívat silnici I/55, která tyto obce protíná. Přesun dopravy na čtyřpruhovou, směrově rozdělenou dálnici zvýší také bezpečnost řidičů, jelikož se odstraní riziko střetu s protijedoucími vozidly. Nová komunikace vedoucí mimo zastavěná území obcí přinese řidičům samozřejmě také časovou úsporu,“ představil přínosy nového dálničního úseku generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Dálnice D55 vytvoří důležitou komunikaci, jež propojí sídelní oblasti střední, jihovýchodní a jižní Moravy. Zároveň nahradí stávající silnici I/55, jejíž kapacita je již nedostatečná a nevyhovuje současným intenzitám provozu.
D55 spojí Olomouc s Přerovem, Hulínem a Otrokovicemi, kde bude prostřednictvím dálnice D49 napojeno také krajské město Zlín. Přes úseky kolem Uherského Hradiště, Bzence a Hodonína bude D55 v budoucnu u Břeclavi napojena na dálnicí D2. Po dokončení bude její celková délka 100 km.
Hlavní trasa Staré Město-Moravský Písek:
délka: 8,8 km
zhotovitel: Skanska
cena stavby dle smlouvy: 1 952 mil. Kč bez DPH
předpokládané zprovoznění stavby: 2024
Aktuálně je ve výstavbě 155,4 km dálnic na zelené louce a 66 km silnic I. třídy.
Mezi nejvíce rozestavěné dálnice patří D11 mezi Hradcem Králové a Jaroměří, D4 mezi Příbramí a Pískem nebo D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Ostrovem.
Zdroj a foto: Ministerstvo dopravy ČR