Dacia představila modernizovanou výbavu Extreme a spací vestavbu

Auto do nepohody za rozumné peníze? Dacia ví, jak na to. Duster do velké nepohody, do menší stačí Sandero Stepway a Jogger. V posledním jmenovaném se dá nově i překvapivě pohodlně přespat.

Řekněme si upřímně, na první pohled modernizovaná výbava Extreme přinesla hlavně novou barvu. Tou je zelená Cèdre, která autům dle mého názoru moc sluší. Hlavně se jedná o metalízu, která by ze svého principu měla být odolná. Což je příjemný bonus. Pěkná a odolná barva. Navíc na modelech najdeme měděnou barvu, například na zrcátkách. Ta jde dobře dohromady se zeleným lakem.

Při podrobnějším pohledu si člověk všimne více novinek. Například topografického motivu, který najdeme jak venku, tak uvnitř. Zvenčí se nachází na nálepkách na autě, uvnitř zase třeba na gumových kobercích, které jsou mimochodem v základu, takže když pořídíte vůz ve výbavě Extreme, dostanete tyto praktické koberce.

Další z viditelných modernizací je látka, kterou jsou potažená sedadla. Ta je odolná proti vodě a jde snadno vyčistit. Má však i svá negativa, která jsem objevil při testovací jízdě – v letních dnech se člověku díky ní více potí záda. Je to asi daň za menší propustnost vody. Tato látka je i na palubní desce a výplních dveří, kam si člověk opírá loket. To je dobrá zpráva, protože původní látka byla dost hrubá a v krátkém rukávu jste si pomalu a jistě dřeli loket.

Výbava Extreme se týká všech modelů, ale ne vždy přináší to samé. U malého elektromobilu Spring přináší novou barvu (modrou Slate, ne zelenou Cèdre) a hlavně vyšší výkon. Dobrá, to asi není dáno výbavou, ale nově Spring pořídíte jen jako verzi Cargo s původním výkonem 45 koní a Extreme se 65 koňmi. A to je už znatelný rozdíl! V jiné výbavě si osobní Spring nepořídíte. Výkon tedy stále není extrémní, ale výrazně vyšší.

To u modelů Sandero Stepway a Jogger najdete nově Extended Grip, který pomůže s přenosem síly na přední kola v těžších podmínkách. Stále z auta neudělá čtyřkolku, ale rozhodně pomůže. Když už máte světlou výšku 20 centimetrů, tak ji díky tomuto systému můžete více využít.

Jelikož je Duster možné vybavit pohonem všech kol, tak jemu je Extended Grip zapovězen. Ten však získal jiné novinky, jedna je opravdu praktická. Ale začnu tou kosmetickou – krátká „shark“ anténa. Tu doteď Duster mít nemohl. A také získal modulární střešní lišty, stejně jako právě Sandero a Duster. Takže kdykoliv potřebujete, máte k dispozici zahrádku. Velice praktické!

V neposlední řadě je tu jedna ukrytá věc. Doslova ukrytá, protože na ni přijdete až po chvíli ve voze. Po kratší pauze, kdy s novou identitou vozy Dacia přišly o možnost bezdrátového připojení telefonu pomocí Apple CarPlay a Android Auto, je tato možnost zpět. A funguje skvěle.

Jelikož je Jogger kus auta, který můžete mít i v sedmimístné verzi, dostal možnost přespání. Jedná se o vestavbu v rámci příslušenství InNature, konkrétně o Pack Sleep za 46 780 Kč. Ten obsahuje box, rošt a matraci. Jde samozřejmě pořídit i do starších verzí a příjemná zpráva je, že je skladem a tak se nečeká. Je možné ho instalovat i do sedmimístné verze, jen zadní sedačky musíte nechat doma. Jedná se o velký box, který se uchytí do kufru. V sobě obsahuje ještě prostor 220 litrů, do kterého můžete dát zavazadla a třeba stan. Pro rozložení se jen sklopí zadní sedačky a přední se posunou dopředu. Manipulaci zvládne i jeden člověk, jen se rozloží rošt a vytáhne se do stran k zadním dveří, aby byl využitý prostor. Na to se dá matrace a je to. Místo 190 centimetrů dlouhé je vám k službám. Na šířku má v nejužším bodě 100 centimetrů. Do oken můžete ještě nainstalovat zatemňovací rolety za 4790 Kč.

Pokud by vám toto bylo málo, lze přikoupit stan za 8990 Kč, který může fungovat samostatně, ale lze ho i napojit na páté dveře a mít tak v autě spaní pro dva a ve stanu pro další tři. Nebo třeba obývák. Stan může fungovat i samostatně, pokud tedy potřebujete někam odjet, jen odpojíte pár popruhů a auto je volné. Pokud by se snad někdo bál, že se ze stanu může stát plynová komora díky výfukovým plynům, tak se nebojte, Jogger má výfuk ukončený u dveří řidiče. Ani tak bych ale nedoporučoval mít dlouho nastartováno, ve stanu by to pak dvakrát nevonělo.

A jak to s výbavami Extreme je cenově? Jelikož jsou to ty nejvyšší výbavy, tak jsou logicky i nejdražší. Jenže toto je Dacia, takže ani nejdražší výbavy nejsou moc drahé. Takové Sandero Stepway vás vyjde na 431 900 Kč v provedení na LPG. Můžete ho mít i s výborným motorem TCe 110, který je k dispozici jen v této výbavě, za 441 900 Kč. Duster stojí od 485 600 Kč a Jogger začíná v této výbavě na 490 500 Kč. Spring pak vyjde na 576 400 Kč a ten jinou výbavu mít ani nemůže.

Zdroj foto: Dacia a Mirek Chum

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.