BMW X2 xDrive 20i Edition M Mesh: Zábavnější, než se zdá
Edice M Mesh nepřináší jen vizuální prvky, ale i plno změn pod povrchem. X2 pak nejen zajímavě vypadá, ale i opravdu dobře jede.
Nebudu lhát, BMW X2 jsem si vybral kvůli tomu, jak v této M Mesh edici vypadá. Jízdně jsem očekával klasický crossover do města, který bude prostě zajímavě vypadat, poutat pozornost a to je tak nějak vše. Jasně, bylo mi jasné, že se jedná o dobré auto, to se totiž dá říct vlastně o každém BMW a Mini. Modelů je plno, každý si vybere auto pro sebe a všechna jsou kvalitní a prémiová.
Z toho, jak jsem k této X2 ze začátku přistupoval, vzniklo rozčarování na začátku. Měl jsem hodně zmatené pocity. V mé hlavě se jednalo o pohodlné malé SUV, kde se bude sedět vysoko a jeho hlavní funkcí bude bezstarostné přepravování po městě a okolí. Jenže pak jsem viděl ta kola, která mají dvacet palců a začal jsem tušit, že to tak asi úplně nebude.
Sportovní sedačky jsou pevné a sedí se až nečekaně nízko. Podvozek je také sportovní a rozhodně není přehnaně měkký. No ve spojení s runflaty není skoro vůbec měkký. Když jsem tohle zjistil, začal jsem si říkat, že to do města nebude nic moc. A skutečně, horší povrch v nižších rychlostech není zrovna dvakrát příjemný.
Mé překvapení ale vycházelo ze špatného předpokladu. Prostě jsem to auto bral jako něco trochu jiného, než co ve skutečnosti je. A co ve skutečnosti je? To jsem zjistil, když jsem vyjel z města. Dvoulitr pod kapotou nabídne necelých 180 koní a 280 newtonmetrů. Ve spojení s podvozkem, který perfektně drží, převodovkou, která řadí skvěle rychle a sedačkami, které podrží i v té největší zatáčce se jedná o velice zábavnou kombinaci.
Není to verze M35i, která nabídne přes 300 koní. Ale také je o 400 tisíc levnější. A já se vážně bavil. Zjistil jsem, že čím rychleji auto jede, tím lépe podvozek funguje. Postupem času jsem si na něj tak zvykl, že mi už ani ve městě v nízkých rychlostech nepřišel nijak nepohodlný. Ze začátku jsem byl prostě jen překvapený, tohle auto není jen nějaká designovka, ale opravdu funkční stroj.
Paket Edition M Mesh můžete pořídit i na jiné motorizace, takže můžete mít pod kapotou klidně úsporný diesel. Ani barva nemusí být tato hezká šedá, jakou jsem měl já, ale třeba bílá, která ve spojení s oranžovými doplňky musí vypadat také super. Nebo třeba černá, modrá a oranžová. V základu jsou o palec menší kola, která také obsahují oranžové prvky. Tento paket není úplně levný, stojí přes 160 tisíc, ale obsahuje i sportovní podvozek, sportovní sedačky, sportovní volant, sportovní řízení a nesportovní automatickou klimatizaci. Plus plno dalších věcí, řada z nich jsou designové prvky, které auto značně odliší od ostatních.
Nejedná se tedy jen o optické úpravy, tento paket jde opravdu do hloubky. Což je dobře, protože auto pak působí dobře jak na pohled, tak při jízdě. Pozornosti poutá dost, oranžová je dost výrazná. Líbí se mi, že třeba dekor na kapotě nepůsobí lacině. Není to jako když si někdo na auto nalepí růžové doplňky a je pak spíše k smíchu. Zde to jde tak nějak dohromady a je vidět, že je to originál.
Samotné auto funguje klasicky výborně, jak je u BMW zvykem. Interiér využívá klasické budíky, které jsou krásně přehledné. Head-up displej je naprosto skvělý – nejen, že se promítá na čelní sklo, ale promítá se hodně vysoko, takže pro sledování rychlosti, nebo třeba navigačních pokynů, nemusíte sjíždět pohledem ze silnice. Osmistupňový sportovní automat v klidu řadí téměř neznatelně, při akceleraci vlastně také, ale když jsem zkoušel zrychlení z nuly na sto a využil jsem launch control, tak opravdu hodně kopala do zad.
Tlačítkové a kolečkové ovládání všech funkcí zůstává, volant je příjemně kulatý a auto se prostě dobře řídí. Ano, jistě, je to v základu předokolka, takže pohon všech kol připojuje zadní nápravu, ale to upřímně vůbec ničemu nevadí. Toto je X2, nejedná se o auto, kterým se majitelé budou chtít klouzat v každé druhé zatáčce zadkem napřed. Zde je důležitá ovladatelnost a nezáludné chování.
Pro praktické každodenní využití přijde vhod slušně velký kufr, který nabídne 470 až 1355 litrů. Litry nádrže jsou u této motorizace také větší, konkrétně 61 litrů. Ale nebojte, pokud zvolíte verzi, kde v základu tato větší nádrž není, můžete za ni pár stokorun připlatit. Místa vzadu není na rozdávání, minimálně toho nad hlavou. Se svými 184 centimetry jsem se při opření hlavy o opěrku již dotýkal stropu. Boční vedení vzadu nehledejte, sportovní sedačky na vás čekají jen vpředu.
Cenově vás vyjde BMW X2 se základní motorizací sDrive18i na 841 100 Kč. S testovanou motorizací xDrive20i s automatem pak na 1 034 800 Kč. Plus nepřeberné množství příplatkové výbavy. Dalo by se říct, že najít druhé stejné auto je téměř nemožné, každý si ho může poskládat dle sebe. S paketem Edition M Mesh se rozhodně odlišíte. To je ta optická část paketu. Zároveň se i lépe svezete, to je zase ta praktická část.