Balíček pro kompletní údržbu exteriéru Maniac

Chcete pro očistu svého auta koupit jeden kompletní balíček a víc neřešit? Tak přesně takové řešení nabízí nová řada autokosmetiky Maniac. 

Pokud jste jako já, tak jste také již hodněkrát přemýšleli, že do mytí auta půjdete trochu vážněji. Pořídíte si lepší přípravky, lepší náčiní a posunete ho na vyšší úroveň. Já to tak ve výsledku udělal, jen to trvalo dlouho a stálo to hodně hledání a zjišťování. To už nyní není třeba, společnost MA-FRA přišla s novou řadou autokosmetiky Maniac. A ta má nejen opravdu hezký obal, ale je i skvěle poskládaná. 

Jde o to, že si pořídíte balíček a v něm máte prostě vše. Dobře, kbelík je potřeba dodat vlastní. Ale jinak nic dalšího potřebovat nebudete. Kromě vody samozřejmě. Co je navíc velice příjemný bonus, tak produkty opravdu dobře fungují. Což jsem sám vyzkoušel a zde o nich něco málo napíšu. V balení tak najdete houbu na mytí, sušící ručník, mikrovláknové utěrky a třeba i štětec na hůře přístupná místa. Koupit ho můžete zde.

Pracovat je ideální ve stínu a chladu. Pokud je lak rozpálený ze sluníčka, nejdříve ho opláchněte vodou, aby se trochu ochladil. Pokud má optimální teplotu, můžete začít prvním krokem, kterým je: 

Předmytí

Zde by někoho mohlo zarazit, že se jedná o produkt, který v nástavci na vysokotlaký čistič vytvoří hustou pěnu a ta slouží k bezkontaktnímu odstranění nečistot z povrchu auta. Pokud takový nástavec máte, tak super, máte do něj náplň. Pokud však ne (nebo netušíte, kde je, což se stalo mně), tak to není problém, protože v balíčku najdete ruční rozprašovač se skvělou ryskou na odměření poměru vody a přípravku. Já dal koncentrovanější, konkrétně 1:10. Na méně zašpiněná auta můžete použít až 1:100. Já zvolil 1:10 i z toho důvodu, že prostředku mám litr, takže i při tomto poměru vydrží neuvěřitelně dlouho. 

Rozprašovačem prostředek nastříkáte hlavně na části vozu, kde jsou nečistoty. Typicky tedy na čelní sklo a přední masku, která v létě slouží jako hmyzí pohřebiště. Já se nedržel při zemi a použil jsem ho na celé auto. A i tak mi polovina v rozprašovači ještě zbyla. Nenechat zaschnout, vzít do ruky wapku a vše opláchnout. 

Mytí

Na tu hlavní část je k dispozici keramický šampon, kterého dáte čtyři víčka do kbelíku. Doporučuji mít dva kbelíky – v jednom šampon, v druhém čistou vodu. V té pak vypláchnete špinavou houbu a naberete nový a čistý šampon. Pak klasicky umyjete auto. Pokud byste chtěli více ochrany, můžete využít rozprašovač a šampon tam naředit ve větším poměru a aplikovat na houbu a tou pak na lak. To jsem nedělal, auto jsem myl klasicky. Ale možnost to je. 

Na závěr jsem využil štětec, který jsem namočil do vody se šamponem a vyčistil například okolí loga, nápis na pátých dveřích a podobná místa, kam se houbou tak snadno nedostanete. 

Nyní je potřeba auto zase spláchnout a připravit se na další krok, kterým je sušení. V tomto případě vylepšené o detailer. 

Sušení

Když se řekne detailer, mnozí si představí, jak ho nastříkají na zaprášené auto a vyleští. Ano, i tak se použít dá. Jen dejte pozor na to, aby nečistot na laku nebylo až moc. Já ho třeba tak používám na auto, které stojí v garáži, je trošku zaprášené a hlavně má starý a vyzrálý lak, kterému poškrábání jen tak nehrozí. Detailer můžete ale využít i jinak – na mokré auto! Po oplachu šamponu nastříkáte detailer na mokrý lak a sušícím ručníkem utřete. Nejen, že se tak voda lépe utírá, ale také máte hned skvělý lesk a navíc nějakou tu další ochranu. Sušení je pak opravdu radost. Jen si nastavte rozprašovač na jemnou mlhu, já ho nejdříve nastavil spíše na proud a to není ideální. 

Čištění skel

Když dobře umyjete auto, skla už vlastně ani moc čistit nepotřebujete. Nebo alespoň na první pohled zvenčí. Když se podíváte zevnitř, tak často na sklech zůstávají nepatrné mapy, které jsou však v protislunci nepříjemné. A pak je tu znečištění zevnitř – to se odstraňuje nepříjemně a udělat to bez šmouh je téměř nemožné. Nebo? Neříkám, že dodávaný prostředek je ten nejlepší na světě. To netuším, nezkoušel jsem všechny. Co ale můžu říct, tak když jsem ho nastříkal, jednou utěrkou rozetřel a druhou rozleštil, tak okno prostě nebylo vidět. Jako by nebylo. Naprosto žádné šmouhy, žádná dřina a zase malinká spotřeba. 

Malá spotřeba platí vlastně pro všechny produkty z balíčku, snad kromě detaileru. Toho jsem nanesl při sušení trochu více a navíc ho plánuji používat i na dočištění lehce zaprášeného auta. Ale zbytek produktů vydrží asi na několik let. 

Pokud jde o ochranu, tak tu nějak dlouhou nečekejte. U šamponu se při nanesení více koncentrovaného pomocí houby píše 90 dní, ale tak nějak víme, jak to funguje. Zkrátka to není klasický vosk. Pokud ho však na autě máte, můžete mu tímto krásně prodloužit životnost. Nebo to také můžete brát tak, že vás mytí auta baví a rádi ho máte čisté a zkrátka tento postup jednou za čas opakovat. Nezabere to moc času a výsledek vypadá krásně. Takže vás to bude bavit díky odměně na konci. 

Abych nepsal jen samá pozitiva – za nejslabší článek považuji sušící ručník. Přijde mi, že by gramáž mohla být větší. Myl jsem středně velké auto a už tak při polovině byl plný vody a nechával stopy. Udělal jsem to tedy tak, že jsem auto usušil stranou s delším vláknem a pak doleštil druhou stranou s kratším. U některých ručníků to však zvládnu jedním krokem. Jinak mi ale sada přijde super a moc se mi líbí, že je v ní vše, co můžete potřebovat k dosažení krásně lesknoucího se auta. 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.