Autoshow Praha 2020
Přináším vám rychlý report z akce, která dnes začala a potrvá až do neděle. Kokrétně tedy od 28. do 30. 8. 2020. Pokud jste na akci nebyli, možná vás nalákám a pokud článek čtete až po akci, tak se alespoň trochu dozvíte, o co jste přišli.
Letošní Autoshow byla vlastně i trochu nečekaná. V dnešní době plné různý opatření a rušících se akcí se nezdálo moc pravděpodobné, že se podaří uspořádat tak velkou akci. Podařilo se. Jedná se opravdu o hodně velkou akci, jelikož je letos Autoshow spojená s Escape6 Prague Car Festivalem. Takže se jedná vlastně o dvě akce v jednom.
Já na akci vyrazil hned první den, kdy jsem očekával, že bude všude ještě klid a pohoda. Díky prázdninám se však haly začaly plnit hned po otevření. Nebyla to ale žádná hrůza, žádné tělo na tělo. Což být ani nesmí. Dnešní ročník se totiž nese i v protiepidemiologickém duchu. Výstava je rozdělena do několika hal a ty jsou ještě rozděleny do několika sektorů. Chvílemi mi to přišlo trochu složité, musí to tak ale holt být. Naštěstí jsou všude přítomné šipky, které vás navedou. A koordinátoři, kteří nejen poradí, ale také hlídají, zda ve vnitřních prostorách nosíte roušky.
To byla věc, která mě upřímně trochu překvapila. Už jsem si odvykl a tak jsem musel z batohu vylovit mou pohotovostní roušku. Pokud ale dorazíte na místo a žádnou takovou nemáte, můžete si ji koupit. Takže pozor na to, bez roušek to nepůjde. Také najdete doslova na každém rohu dezinfekci.
Na výstavě se mi líbí, že se dostanete přímo k autům. A nejen novým, u kterých se to tak nějak očekává, ale i těm starým a výrazně upraveným. Sahat na ně sice nedoporučuji, ale můžete se podívat hezky zblízka. Nebudu podrobně rozebírat, co na výstavě vše najdete, je toho zaprvé opravdu hodně a zadruhé si to rozhodně nepamatuji. Na pár bodů bych si ale dovolil upozornit a případně vás nasměrovat.
Zajímavosti a novinky
Rovnou začnu tím, co si sice nekoupíte, ale plno lidí to moc zajímá – koncept Škoda Slavia, tedy kabriolet od Škody. K tomu se sice dostanete až trochu nečekaně v tuningové zóně, ale dostanete. Dále mě zaujala Mazda MX-30, což je elektromobil od Mazdy s trochu futuristickým designem a otevíráním zadních dveří v opačném směru, což si můžete klidně vyzkoušet.
Ačkoli to není úplná novinka, tak jsem viděl, že budí velký zájem lidí – nová Škoda Octavia Combi RS iV, tedy plug-in hybridní verze. Hned kousek od ní najdete nový Ford Explorer, což je opravdu majestátní auto. Aby tam Explorer nestál tak opuštěný, společnost mu dělá Ranger Raptor a třeba Mustang Bullit. Moc příjemná společnost.
Svůj koutek, nebo spíše kout, si na výstavě vytvořil i český Kaipan, který zde představuje svou čistě elektrickou novinku určenou pro řidiče od 15 let.
Takový můj tajný tip se ukrývá u automobilky Hyundai. Ta zde totiž ukazuje nejen modernizovanou i30, ale hlavně úplně nový model i20. A musím uznat, že se mi opravdu líbí. Můžete se přesvědčit na vlastní oči buď na mých fotografiích, nebo přímo na výstavě.
Do aut si můžete sednout, i když někdy musíte vyčkat kratší frontu, pokud jste si vybrali zrovna model, o který je velký zájem. Taková akce má ale výhodu, že můžete vlastně hned po sobě vyzkoušet několik modelů, které si třeba plánujete pořídit. To je výhoda oproti návštěvě klasického autosalonu jedné značky. Tam vyzkoušíte jen jedno auto. A zde, na Autoshow, si můžete navíc prohlédnout i auta, nad kterými jste ani nepřemýšleli. A rozšířit si výběr.
Ale není to jen o nových autech, pokud jste na stará americká auta, přijdete si také na své.
Doprovodný program
Na Autoshow je samozřejmě i doprovodný program, různé autogramiády, simulátory, trenažéry, zážitkové jízdy se supersporty, sraz automobilů značky Porsche, program věnovaný bezpečnosti jízdy, dětské dopravní hřiště… A pozor, zkušební okruh! Takže nejen, že se do aut můžete staticky posadit uvnitř v hale, některá auta si můžete i opravdu vyzkoušet! Třeba si vyberete své nové auto…
Možná vám přijde, že jsem úplně přeskočil část věnující se tuningu. Upřímně přiznávám, že se v tomto oboru moc nevyznám a nepohybuji. A abych byl úplně upřímný, nemám ho ani moc rád. Vždy je mi trochu smutno, když vidím jedno z mých nejoblíbenějších aut, tedy Volkswagen Corrado, upravený téměř k nepoznání. Toto auto je ale podle mě nejhezčí tak, jak vyjelo z výrobní linky. Ale to je jen můj osobní názor, například ukázka autokosmetiky se mi moc líbila a o zbytek tunningové expozice byl velký zájem, takže koho tohle zajímá, určitě bude naprosto spokojený. Upraveným vozům je věnováno několik hal.