Nový Renault Captur má hodně plusů a jedno vypínatelné mínus
Renault představil modernizovaný model Captur. Ten je velice oblíbený a tak bylo důležité, aby se jen vylepšovalo a nezhoršovalo. Povedlo se to?
Hned na začátek napíšu, že ano. Vzhled je čistě subjektivní záležitost a já neměl nic ani proti starší generaci, nový předek ale autu opravdu moc sluší. Můžete namítnout, že si teď jsou modely dost podobné. A ano, sám bych si možná při rychlém pohledu spletl Captur se Scenicem. Ale to je zkrátka určitá identita značky, která nějak vypadá a musí být napříč modelovým spektrem podobná.
Captur nezískal ale jen modernější vzhled (přední část, zadní čirá světla), ale co je velmi důležité, i nový systém. To je věc, která třeba Clio minula. To dostalo nové logo, nový vzhled, ale systém zůstal původní. A ten, řekněme si upřímně, už trochu zestárl. Tento nový, OpenR založený na Google, to je něco parádního. Jedná se o jeden z nejlepších infotainmentů v autech. Skvělé zobrazení, odezvy. Zde udělal Renault správné rozhodnutí, že toto předal někomu jinému a nevyužívá svůj systém.
On-line konektivitu, a tedy i Mapy Google a různé aplikace, třeba Waze a Spotify, ale získáte jen v lepším systému – tedy buď v nejvyšší výbavě, nebo za příplatek. V základu máte také OpenR na velkém displeji, v on-line navigování však budete odkázáni na zrcadlení vašeho telefonu, které jde ale pohodlně bezdrátově, stejně tak dobíjení nepotřebuje kabel. Za příplatek můžete mít i audiosystém Harman Kardon, což je už u automobilky taková klasika, časy Bose jsou pryč.
Zůstaly praktické prvky, jako posuvná zadní lavice, takže si můžete vybrat, zda chcete preferovat litry v kufru, nebo prostor pro cestující vzadu. Přepracované je ale naladění podvozku a tlumiče, jelikož nově můžete mít až devatenáctipalcová kola v nové nejvyšší výbavě Esprit Alpine. S tímto autem jsem chvíli jezdil a musím uznat, že se podvozek povedl a opticky velká kola autu pomáhají, cítit však negativně nejsou. Mimochodem z krátké zkušenosti mohu říct, že udávaná spotřeba 4,6–4,8 l/100 km je spíše pesimistická.
Adaptivní tempomat má novou velice praktickou funkci, tedy konkrétně jeho část „active driver asist“, který dokáže auto řídit – v nižších rychlostech mu můžete ukázat, kde v pruhu jet a on se tam bude držet. Říkáte si, k čemu je to dobré? Třeba pro zachování záchranářské uličky!
Ceny jsou velmi důležité a přichází dobré zprávy – úplný základ sice zdražil o 10 tisíc, obsahuje ale výbavu za 45 tisíc, která dříve v základu nebyla. Třeba parkovací senzory, parkovací kameru, velký středový displej, digitální přístrojový štít a třeba černou metalízu.
A co se týká motorizací? Vybere si asi každý. Na výběr je jak tovární LPG, které nově dostalo větší nádrž o 8 litrů, tak základní tříválec TCe 90. Pak oblíbené jednatrojky v provedení 140 a 160 koní a vrcholem nabídky je hybrid E-Tech 145 full hybrid. V základu vás nový Captur vyjde na 475 000 Kč za výbavu Evolution a motor TCe 90. Vrcholem nabídky je pak nová výbava Esprit Alpine v hybridním provedení za 740 000 Kč.
Plusů je tedy dost – nový vzhled, který se mi moc líbí, parádní výběr motorů, skvělý infotainment, vlastně žádné zdražení, spíše zlevnění… co tedy to mínus? A ano, jak asi tušíte, nová auta musí mít povinné asistenty. Třeba ten, který na vás pípá, jakmile překročíte rychlost. Tento asistent by nevadil za dvou podmínek – pokud nikdy nepřekročíte rychlost a hlavně, pokud by byl neomylný. Což není, jako žádný takový systém. Co je však geniální, je způsob vypínání. Často je to někde v menu, protože podmínka legislativy je ta, že se tyto systémy nesmí dát vypnout jedním zmáčknutím. Takže do menu a hledat a hledat, to vše ideálně při stojícím vozidle a po každém startu. Renault má ale nové fyzické tlačítko My Safety. To stačí dvakrát zmáčknout a přepnete se do vlastního nastavení asistentů. Takže třeba vše vypnuto. Nebo zapnuto jen hlídání pruhů… je to na vás. Podle mě je tohle skvělé řešení. Vlk se nažral a koza zůstala celá.
Zdroj foto: Renault a Tomáš Devera