Test Subaru Levorg 2017: Nejzábavnější kombík
Není kombík jako kombík. Subaru Levorg zepředu vypadá jako WRX STi a řídit ho je opravdu radost, i když nenabízí žádné závratné výkony. O ty tu totiž nejde.
Občas se u recenzí Levorga dočtete stesky, že by měl mít mnohem větší výkon, že podvozek by to zvládl. Ano, zvládl. Ale to zároveň znamená, že s aktuálním motorem můžete jen naplno a podvozek vás vždy podrží. Motor je 1.6 s turbem o výkonu 170 koní. Upřímně, musel jsem se podívat do techničáku, nechtělo se mi věřit, že má “jen” 170 koní, působil na 200 a v tom jsem vlastně celou dobu testování žil.
Co dělá Levorg Levorgem je lehkost jízdy. Zde je opravdu důležité dobře uchytit veškerý náklad (možnosti k tomu jsou), protože jinak vám lítá po celém autě a hlavně obřím kufru. Tohle auto jde úžasně ochotně do otáček, přidává k tomu příjemný zvuk a v zatáčkách vás nutí jet rychleji a rychleji, protože z něj doslova cítíte, jak mu klikatá cesta nedělá žádný problém. Spíš naopak, přesně mu sedí. Vy si tak vždy před jízdou na dálnici vyberete jízdu po okresce, pokud bude alespoň trochu možnost.
Jelikož je to Subaru, poháněná jsou všechna kola díky systému Symmetrical AWD. V tomto případě bych neřekl, že je to praktické z důvodu jízdy v terénu, pro tento účel je tu Outback, ale spíše pro větší jistotu a absolutně čitelné chování za každé situce. Když už jsem zmínil Outback, plno lidí napadne otázka, k čemu Levorg, když je tu Outback. Tyto modely si ale nekonkurují, ony se doplňují. Outback je vyšší auto, které se rádo pustí do terénu a zvládne i svižnější jízdu. Levorg naopak miluje svižnější jízdu, je nižší a do terénu se moc pouštět nebude. Je to prostě hrozně zábavné combi. Pokud máte doma STi, ideální auto pro ženu je Levorg.
Tohle auto má hlavně i praktické stránky, ono vás nejen zábavně odveze, ale odveze vás tak i s nákladem. A to pořádným, protože kufr je opravdu velký. Jen jak jsem psal na začátku, je třeba náklad dobře upevnit. Super mi přišly odkládací plochy pod podlahou kufru, které jsou ale opravdu velké. Na zadních sedačkách je úžasné množství místa dokonce i nad hlavou. V testované výbavě byly sedačky kožené s opravdu moc hezkým prošitím. Přístrojová deska už dávno není u Subaru ta část, kterou musíte prostě přetrpět. Teď je naopak radost na ni koukat. Ve výbavě byly všechny možné asistenty, samozřejmě legendární EyeSight nesměl chybět. Zde však v nejnovější generaci, kdy umí část informací zobrazovat pomocí diod na čelní sklo a hlavně umí aktivně držet auto v jízdním pruhu. Zatím tento systém uměl jen pípat, nově i udržet v pruhu. A co byla opravdu taková technická paráda, tak to bylo zpětné zrcátko. Když se dostanete do situace, že vám vzadu v autě sedí tři dospělí, je výhled značně omezený. U Levorgu stačí posunout páčku, kterou se u jiných aut přepíná na noční režim, a zrcátko se přepne na displej a zobrazuje obraz z kamery za zadním oknem. Takže obraz toho, co se děje za hlavami cestujících vzadu. Jednoduché a geniální.
Na Subaru mě vždy fascinuje, jaká je to komunita a jak se navzájem zdraví. U Levorga to bylo ještě výraznější, tady na mě dokonce i blikali, většinou se jen mává. Z části to bude tím, že jsem potkal samé WRX STi a z předního pohledu si mohli myslet, že vidí kolegu ve stejném autě. Ale z větší části je to prostě tou komunitou, která se zdraví, ať už jedete v čemkoliv.
Co říci závěrem? Měl jsem už možnost projet téměř všechny modely značky Subaru a nejvíce zábavy jsem si užil s BRZ a právě Levorgem. Jistě, jediné, které jsem zatím neměl půjčené, je WRX STi, které by asi žebříček trochu posunulo, ale do té doby je mé pořadí jasné.