Obchvat Lubence na dálnici D6 byl uveden do provozu

Ředitelství silnic a dálnic uvedlo v úterý 31. srpna do provozu obchvat Lubence na dálnici D6. Po loňském zprovoznění dvou úseků mezi Novým Strašecím a Řevničovem se jedná o další prodloužení tohoto důležitého dálničního tahu. 

“D6 už není otloukánkem mezi dálnicemi. Konečně se obnovila její výstavba a další úseky se intenzivně připravují. Důležité je, že jsme ani během krize způsobené pandemií výstavbu neutlumili. Právě naopak. Máme rekordní rozpočty na dopravní stavby, do výstavby dálnic jde více peněz než kdykoli v minulosti. A v příštím roce znovu navyšujeme rozpočet SFDI až na 130,5 miliardy”, říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Dálnice D6 odvede tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí, čímž se podstatně zlepší životní podmínky jejich obyvatel, sníží se riziko nehod chodců a cyklistů, dojde k poklesu imisní zátěže v obytných zástavbách, sníží se míra hlukového zatížení v obytných zónách a zlepší se celková dostupnost regionu, což zvýší jeho atraktivitu pro investory i občany. Kompletní dálnice D6 propojí Prahu s Karlovými Vary a dále dojde k jejímu napojení na německou dálniční síť.

 „Součástí nového pětikilometrového obchvatu jsou čtyři mosty, tři nadjezdy a čtyři protihlukové stěny o celkové délce jednoho kilometru. Díky vyloučení tranzitní dopravy z obce Lubenec a její převedení na novou přeložku se podstatně zmenší vliv hluku a exhalací na obyvatele a vibrací na okolní objekty. Pro řidiče bude jízda po nové dálnici výrazně bezpečnější a plynulejší. Aktuálně připravujeme realizaci dalších úseků dálnice D6. Na část u Krupé probíhá výběrové řízení na zhotovitele, hodnocení nabídek je však časově náročné z hlediska posuzování referencí uchazeče s nejvýhodnější nabídkou. Následovat budou v roce 2022 úseky u Hořesedel a Hořoviček, kde vykupujeme pozemky a v nejbližší době budeme podávat žádosti o stavební povolení,“ představil novou stavbu i nejbližší plány k dostavbě D6 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Dálnice D6 (respektive silnice I/6) je zařazená do sítě mezinárodních silnic jako tah E48, spojuje hlavní město Prahu s  průmyslovou aglomerací v severozápadní části republiky a s lázněmi mezinárodního významu – Karlovými Vary, Mariánskými Lázněmi, Jáchymovem a Františkovými Lázněmi. Je vedena z hlavního města ve směru Nové Strašecí – Karlovy Vary – Sokolov – Cheb až na hranice se Spolkovou republikou Německo. 

Hlavní trasa:
Délka: 4,9 km 
Kategorie: R 25,5/100
Počet stavebních objektů: 115
Zhotovitel: Swietelsky, Strabag
Cena stavby dle smlouvy: 1 038 mil. Kč bez DPH
Termín realizace: 2018 – 2021
Stavba byla spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

Zdroj a foto: Ministerstvo dopravy ČR

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.