Test Toyota Yaris 1.5 Hybrid 2021: To se opravdu povedlo
Tohle není žádný facelift, ale úplně nové auto. Předchozí Toyota Yaris byla výborná. Ta současná je ale úplně vynikající.
Už jen vzhled budí pozitivní emoce. Široký postoj, sportovní vzezření a v tomto případě krásná červená barva, to je prostě recept na líbivé auto. Nový Yaris působí na první pohled jako zlobivé dítě, které chce tak trochu dělat problémy. To je ale naprostý omyl, tohle auto je jako beránek.
Neměl jsem žádnou ostrou sportovní verzi GR, ale úsporný hybrid, který nabídne 116 koní. Stejně ale auto vypadá jako hothatch. A ono tak i jezdí. Jistě, k pořádnému dovádění mu chybí výkon, ale samotného mě překvapilo, jak je jízda s tímto červeným frajerem zábavná. Prvních sto kilometrů, kdy se s autem nejvíce seznamuji, jsem ujel na sportovní režim. Auto reaguje na pokyny plynu krásně rychle a v každé zatáčce se člověk baví. Protože výkonu sice není nadbytek, ale podvozek zábavě hodně pomáhá.
Ten je totiž nejen pohodlný při pomalejším jízdním režimu, ale i pevný při tom ostřejším. Není tak třeba ani nějak více brzdit před zatáčkou, stačí auto nasměrovat správným směrem a ono jede. To je vlastně i dobře, protože brzdy nejsou zrovna nejsilnější částí tohoto zábavného stroje.
No a po těchto stech kilometrech, kdy resetuji spotřebu a teprve ji začínám měřit v normálním jízdním režimu, jsem měl průměr 5,7 l/100 km. A troufám si tvrdit, že to je pomalu maximum, jakého lze dosáhnout. Po resetu a klidnějším ježdění (ne však nijak pomalém), jsem se dostal na průměr 3,8 l/100 km. Ano, přesně tak. Sám jsem tomu nemohl moc uvěřit, protože můj jízdní styl moc úsporné jízdě neodpovídal. Pokud bych využíval eko režim, musel by se mi asi benzín do nádrže vracet.
Omlouvám se, pokud to tentokrát píši trochu v jiném pořadí, než obvykle. Ale to, jak auto vypadá a jak jede, pro mě bylo opravdu hodně důležité a chtěl jsem to sdělit hned na začátku. Co se týká jízdy a vzhledu, tak mohu konstatovat, že mě Yaris opravdu hodně překvapil. Dobře, vzhled jsem znal předem, ale ta jízda… to je radost.
Možná by ještě větší radost byla s nehybridní jednapětkou o výkonu 125 koní. Tu můžete mít i s manuálem a je levnější, než úspornější hybrid. Pokud porovnáme verze s automatem, jelikož hybrid jinak mít nemůžete, je rozdíl 55 tisíc. Pokud srovnáme manuál s automatem, tak dokonce 90 tisíc. Věřím, že nehybrid nebude tak úsporný, to je jasné, ale zase tuším, že bude ještě zábavnější. Já osobně bych při koupi měl velké dilema!
Pak je tu samozřejmě verze GR. Tedy vrcholná sportovní verze, která má jako ostatní verze pod kapotou tříválec, ale v tomto případě i pohon všech kol a 261 koní. O této verzi snad někdy příště, tu zatím jen tiše obdivuji, ale ještě jsem s ní nejel.
Z vnějšího vzhledu mám opravdu radost, tohle auto se prostě povedlo. V interiéru jsem už ale tak nadšený nebyl. Systém infotainmentu má celkem zastaralou grafiku. Což by nijak zásadně nevadilo, pokud by celé auto nepůsobilo tak svěžím a moderním dojmem. Pak je takový systém jako pěst na oko. Podobně na mě působily i budíky, které v nižších výbavách máte klasické analogové, ale ve vyšších již digitální. To zní jako nějaký moderní displej, ale tak to není. Jedná se o dva kulaté budíky s tou nejjednodušší grafikou. Takže ano, digitální jsou, ale… Škoda, že člověk nemá na výběr, jaké budíky v autě chce.
To je ale jen můj osobní pohled na věc. Na budíky jsem ale moc nekoukal, protože head-up displej je naprosto vynikající. Promítá se na čelní sklo, má jemnou grafiku a pokud by i uměl promítat informace z Android Auto, byl by už úplně dokonalý.
Abych dokončil negativnější část, tak si dovolím ještě jeden detail, který je však při delší cestě trochu otravný – místo, kam si řidič opírá levý loket, není nijak polstrované. A už po pár minutách je to dost nepříjemné.
Volant se skvěle drží a ty sedačky… ty stojí za samostatný odstavec. V testované výbavě byla sedadla s lepší boční oporou a nemám jim naprosto co vytknout. Ano, sedák se nedá prodloužit, nedá se nastavit jeho sklon a bočnice si prostě neupravíte, nic z toho ale není třeba, protože tak, jak to je, je to skvělé. Zároveň ale ještě super kompromis v pohodlí. Tohle není sportovní auto a tak je fajn, že máte sportovnější sedačky, ale rozhodně nechcete tvrdé skořepiny, které budete po 30 kilometrech proklínat. Tahle sedadla sice podrží, zároveň vás ale přepraví v pohodlí do cíle.
Dokonce i zadní sedačky jsou povedené! Mají boční vedení, celkem dlouhé sedáky, které jsou dobře nakloněné, takže cestující mají podepřené nohy. Když jsem si se svými 184 centimetry sedl sám za sebe, před koleny jsem měl dost místa, pro nárty také. Jen nad hlavou už to nebyla žádná sláva a dotýkal jsem se stropu. Mít o nějaké 3 centimetry méně, byl bych naprosto v pohodě. Kdo by to do malého Yarisu řekl!
Kufr nabídne 286 litrů, to není žádné dechberoucí číslo. Potěšila mě ale rezerva pod podlahou, to se už moc často nevidí. Velikost zavazadelníku je však snadno vysvětlitelná tím, že auto měří 3940 mm a jak cestující vpředu, tak vzadu, mají dost místa. Někde se tedy prostor musel získat.
Co se týká světel, tak ta jsou v nižších dvou výbavách halogenová, já měl v autě moderní Bi-LED. A nesvítí vůbec špatně. Ano, nejsou to ta nejsilnější, jaká jsem zažil, když ale vezmu v potaz primární určení tohoto auta, což bude spíše město a okolí, žádné dlouhé noční přesuny, tak rozhodně nezklamou. Potěšila mě automatika dálkových světel, která je opravdu rychlá a spolehlivá.
U audiosystému je několik možností, které záleží na výbavě auta. Můžete mít 2 reproduktory, 4 a 6. A pak ještě za příplatek systém JBL. Ten jsem neměl, takže mohu hodnotit 6 reproduktorů. Ty neodvádějí vůbec špatnou práci, zvuk je vyrovnaný, žádné drnčení. Já mám však rád kvalitní hudbu a vím, že zvuk aparatury JBL ve vozech Toyota zní vždy dobře, takže bych připlatil za ten.
Při pohledu do ceníku bych tedy připlatil za paket VIP. Ten sice stojí 45 tisíc, ale dalo by se říct, že obsahuje úplně vše důležité. Jen bych se opravdu těžko rozhodoval, zda zábavný manuál a 125 koní, nebo úžasně úsporný hybrid. Výbavu ale není třeba moc řešit, už v základu máte například adaptivní tempomat a plno bezpečnostních pomocníků. Od střední výbavy Executive nechybí ve výbavě už vlastně nic důležitého.
Základní cena s motorizací 1.0 VVT-i o výkonu 72 koní je 350 tisíc. Za výkonnější motor se 125 koňmi ve vyšší výbavě dáte o 30 tisíc víc, což se podle mě vyplatí. Pokud však chcete nový Yaris za co nejnižší cenu, tak ta je 350 tisíc.