Test Peugeot 508 SW GT PureTech 225: Nádherné kombi! (+VIDEO)
Peugeot 508 SW GT je nejen krásné kombi, ale i velice pohodlné a zábavné auto. Které nabídne i dost prostoru pro cestující vzadu.
Jestli je vám Peugeot 508 na Roadblogu povědomí, tak je to opravdu tak. Celkem nedávno jsem měl půjčení Peugeot 508 GT s benzínovým motorem. Tentokrát jsem měl… Peugeot 508 GT SW s benzínovým motorem. Takže rozdíl téměř nepatrný, ale v praktičnosti a vzhledu značný! Ano, tentokrát jsem zkoušel verzi kombi. A proto se v článku zaměřím spíše jen na rozdíly oproti verzi fastback.
Podle mě nemůžu začít ničím jiným, než vzhledem. Ten je u tohoto auta tak výrazný a podle mě skvělý, že přebije i ostatní výborné vlastnosti. Vůbec bych se nedivil, kdyby si někdo Peugeot 508 pořídil jen kvůli vzhledu. Toto auto s námi na silnicích už chvíli jezdí a řekněte, zestárlo? Vůbec ne.
Pro mě ale nastalo lehké dilema – většinou mám jasno, jaká karosářská verze se mi více líbí. Ale u 508 nevím. Vážně ne. Navíc na velkých kolech vypadají obě verze skvěle. Možná, opravdu jen těsně, u mě vede fastback. Ale je to jak vybírat mezi vilou v Provance a vilou v Toskánsku. Ani jedna volba není špatná.
Začnu hned hlavním rozdílem, tedy zavazadelníkem! Ten má u verze SW 530 dm3 a po sklopení zadních opěradel 1780 dm3. Jistě, není to největší kufr na světě, ale podle mě je naprosto dostatečný. Pro porovnání, tak fastback nabízí 487 dm3 a 1537 dm3. Rozdíl tedy při základní velikost pod krytem zavazadlového prostoru není drastický, při plném využití je už ale velký. Mimochodem, jedná se o metodu měření dle objemu tekutin, dle VDA by vyšla trochu jiná čísla.
Já na velikost kufru moc nedám, v tom jsem asi trochu netypický, ale já litry v kufru nějak nepotřebuji. Moc toho s sebou nevozím a nejezdím s plně naloženým autem. Co bych ale rozhodně ocenil, tak to je více prostoru nad hlavami zadních cestujících. A to opravdu znatelně! U fastbacku jsem se hlavou dotýkal stropu, u kombi mi ještě nějaké 4 centimetry zbývaly. Takže to by pro mě bylo důležitější, než to, že jednou za deset let můžu v kufru odvézt pračku.
Jelikož už jsem vlastně s tímto autem absolvoval dohromady druhý týden s modelem 508 GT, můžu popsat své poznatky. První je ten, že benzínový motor je super. Na výběr u GT máte benzínový motor, což je jednašestka o výkonu 225 koní, naftový dvoulitr se 177 koňmi a nově i hybrid, který nabídne také 225 koní. Ten by mohl být také zajímavou volbou. Ale čistě benzínový motor funguje úžasně – spojení s osmistuňovým automatem je výborné, samotný automat je opravdu povedený. Motor sice nemá největší objem, ale síly má na rozdávání a i na takto relativně velký kombík naprosto s přehledem stačí, i pokud ho naložíte. Vždyť má 225 koní.
Pokud však chcete větší objem, menší spotřebu a jste příznivci nafty, můžete ji mít. Za naftovou motorizaci si připlatíte jen 20 tisíc, takže je to vážně jen na vašich preferencích. S benzínovým motorem je cena 1 110 000 Kč. Hybridní (plug-in hybridní) verze je pak trochu draží, ta ve výbavě GT vyjde na 1 290 000 Kč.
Další poznatek je, že se mi stále opravdu moc líbí interiér. Je jiný, tak jsem se trochu bál, že to bude takový ten efekt, kdy se vám po prvním usednutí líbí a pak už vás jen štve. Tak to tu vůbec není, naopak mi přišel stále lepší a lepší. Řešení, kdy jsou budíky nad volantem mi naprosto vyhovuje, není tak potřeba head-up displej a vše máte krásně na očích. Pokud jste však zvyklí mít volant co nejvýše, nebudete úplně spokojeni.
Samostatnou kapitolou je pak systém nočního vidění Night Vision. Ten získáte za příplatek 38 tisíc. Není to málo, ale stojí to za to. Protože tak dobrý systém jsem snad ještě nezažil. Dokáže perfektně rozeznávat lidi (nejspíš i zvířata, to jsem neměl možnost vyzkoušet) a včas vás na ně upozornit. Podle mě je to systém, který dokáže reálně zachránit životy. Protože když jedete v noci po okresce a někdo jde ve tmavém oblečení po krajnici, víte o něm bezpečně včas.
Audiosystém FOCAL jen ve stručnosti – je skvělý. Perfektní jsou také sedačky, které mají dobré boční vedení, dají se polohavat ve všech směrech a navíc za příplatek nabídnou i opravdu povedenou masáž. Pokud jezdíte na delší cesty, tak určitě přijde vhod.
Obecně je cestování na delší vzdálenosti s Peugeotem 508 příjemnou záležitostí. Stačí nastavit komfortní režim, zapnout adaptivní tempomat, držení v jízdním pruhu a naprosto v pohodě jet tisíc kilometrů. V tichu, pohodě, se skvělým audiem a masáží zad. Tato benzínová verze GT ale nabízí i další možnost – projet se po okresce. Rychle a zábavně. A je jedno, jestli máte fastback, nebo kombi. Obě to umí stejně dobře. Pokud navíc narazíte na silnici s dobrým povrchem (ano, existují), jízdu si opravdu užijete i na sportovní režim. Jinak ale devatenáctiplacová kola o sobě dávají vědět hlavně ve městě, při přejezdu krátkých nerovností o nich prostě víte. Podvozek se snaží ze všech sil, ale profil pneumatik je holt nízký.
Takže co bych řekl závěrem? Peugeot 508 GT SW je opravdu povedené auto, které skvěle jezdí, ještě lépe vypadá a oproti fastbacku nabídne i více místa nad hlavami cestujících vzadu. Pokud tedy jezdíte ve více dospělých, je to pro vás ta pravá volba. Pokud však jezdíte většinu času maximálně ve dvou, nebo s dětmi vzadu a verze kombi se vám zas tolik nelíbí, máte také jasnou volbu.
Jsem rád, že Peugeot 508 GT nekupuji, nemohl bych se rozhodnout, jako karosářskou verzi vybrat. Líbí se mi totiž obě. I když vlastně nejsem rád. Rád bych byl v situaci, kdy bych ho kupoval a rozhodoval se mezi jednou možností lepší než druhou. To je krásné dilema. Doslova krásné.