Test Mazda CX-3 2018: Modernizace drobná, ale příjemná (+VIDEO)
Facelift Mazdy CX-3 možná nepoznáte na první pohled. Není to ale u tak hezkého auta spíše výhoda? Změn však pár je!
Hned na začátek bych chtěl moc poděkovat Mazdě, že mě pozvala na prezentaci modernizovaného modelu CX-3. Opravdu si toho moc vážím, tohle se mi rozhodně nestává každý den. Takže krásné Španělsko a krásná Mazda. Parádní kombinace!
Asi největší změna se stala v oblasti naftové motorizace – ta se totiž zvětšila z 1,5 litru na 1,8 litru! V době zmenšování je to hodně nečekaná změna! Prodeje naftových verzí se však moc velké neočekávají, tak jsem raději osedlal benzinovou verzi, která bude na našich silnicích rozhodně častější.
Pokud se tedy rozhodnete pro voňavější palivo, na výběr máte dvě verze dvoulitrového motoru. Ano, dvoulitrového. Žádné turbo, žádné tři válce, žádný litr. Prostě motor v rozumné kubatuře, který má moc rád otáčky. A je jedno, jestli se rozhodnete pro slabší verzi, která nabízí 121 koní, nebo pro silnější, která jich má rovných 150. Točivý moment je u obou motorů stejný a rozdíl není nijak zásadní.
Já zvolil na krátký test slabší variantu s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Zda budete řadit ručně, nebo to necháte na automatu, si můžete vybrat u každého motoru. S pohonem všech kol už to tak snadné není. Vybrat si můžete jen u naftové verze, u benzínů získáte k slabší verzi pohon předních kol, k silnější všech.
Už jsem na test Mazdu CX-3 měl, ta byla v silnější verzi, s automatem a pohonem všech kol. A musím uznat, že pohon všech kol se Mazdě opravdu povedl. Nehodí se jen do sněhu a lehčího terénu (do drsnějšího se nehodí ani samotné auto), ale celkem znatelně pomáhá i v zatáčkách.
Častá varianta na našich silnicích však bude tato slabší verze s manuálem. A vůbec to není špatná volba! Motor je sametový, v nízkých otáčkách trochu mdlý, ve vyšších to však vynahrazuje i moc příjemným zvukem. Řazení je přesné a celkově má člověk až nečekaně sportovní pocit. To je částečně zásluhou i velkého otáčkoměru jako u sportovních aut.
Ale pojďme k novinkám – testovaná červená barva je nová. Možná se vám zdá podobná té červené barvě, kterou u Mazdy známe, tato je ale její nová generace, která by měla nabídnout hlubší odstín a sytější červenou. Vypadá prostě skvěle, to musím uznat. Moc se mi líbilo spojení se světlým koženým interiérem, který vypadá opravdu až luxusně! Drobnou změnou prošla přední maska, to však pozná jen znalec.
Novinkou jsou také nová osmnáctipalcová kola, která překvapivě nejsou nepohodlná a k designu CX-3 moc hezky pasují.
V interiéru je nově použito červené lakování touto novou barvou u výdechů klimatizace. A hlavně je použita elektronická brzda! Středová konzole tak mohla být přepracována, ovládání palubního systému posunuto na lepší místo a navíc zde našel využití i systém auto hold, který za vás dokáže stát na brzdě.
Adaptivní tempomat umí fungovat i jako asistent pro jízdu v koloně, což je funkce využitelná tedy hlavně u automatu. Vývojáři zapracovali na odhlučnění a i na takových detailech, jako je třeba zvuk zavírání dveří, který by měl být příjemnější. Nemohu přímo soudit, jak moc velká změna to je, rozhodně je to ale příjemný zvuk a auto je opravdu tiché. Ani při dálniční rychlosti není nutné zvyšovat hlas.
Zvláště teď se stává opravdu praktickou nová podpora Apple CarPlay, protože v poslední aktualizaci již můžete na displeji auta zobrazovat jak Google navigaci, tak například Waze. Vestavěná navigace tedy trochu ztrácí význam.
Tato modernizace nepřinesla revoluci, ale moc příjemnou evoluci. Zatím mám jen pár prvních dojmů, už se ale těším na klasický test, kdy vše podrobněji zjistím a hodnota průměrné spotřeby bude více vypovídající. Při ježdění po horách vycházela 7,7 litru na 100 km, byl to však jen krátký a dost netradiční test.
Co však mohu posoudit už nyní z tohoto kratšího svezení, tak Mazda CX-3 se chová spíše jako sportovní auto, než jako velké SUV, kterým stejně není. Jízda s ní v horských zatáčkách byla opravdu moc zábavná!
Cena začíná lehce nad 400 tisíci, což je podle mě hodně příznivé, vzhledem k základní výbavě a žádnému dětskému motoru, ale klasickému dvoulitru.