Test Citroën‎ DS3 Racing (2015)

Citroën‎ DS3 Racing je super auto v omezeném množství. Bohužel už došly…

Ach jo, proč já si vždy vyberu tak hezká auta a test pak začíná vždy stejně – tohle je vážně hezké auto? Ale podívejte se na něj! V době testování ještě Citroën DS3 Racing, nyní již jako DS3 Performance, který je jistě modernější, vzhledově však usedlejší. A to někdo chce? Navíc už se nejedná o omezené množství aut jako v případě DS3 Racing. Ale princip auta zůstává stejný, jen už Racing pořídíte pouze jako ojetinu. Hodně zábavnou ojetinu.

Tento test bude opravdu krátký – jak to ve světě aut chodí, model střídá model a evoluce je nevyhnutelná. DS3 Racing si již nepořídíte, takže popíšu pocity z něj, které budete mít i v jeho novějším bráchovi.

Tenhle prcek má 207 koní. Když si člověk představí, že nejvýkonnější Octavia současnosti jich má 230, tak mu musí být jasné, že tohle bude slušná jízda. A také je. Od takového miniauta nikdo moc nečeká, i když má výrazné barvy a plno polepů. Je to pořád prcek, ideální auto do města…

Šlápněte na plyn. Kdykoliv, na jakoukoliv rychlost. A bavte se. Pamatuji si první jízdu, nasedl jsem, seřídit si opravdu dobře držící sedačku, zrcátka a vyjel. Mírně na jedničku, dvojku a plyn. Ten pocit, co nastal, překvapí každého. A hlavně ty mimo auto. Jezdil jsem výkonnými auty. Výkonnými a těžkými. I když máte 300 koní, nic není úplně bleskurychlé. U DS3 Racing ano. Chcete předjet těch pár aut? Tak jeďte! Stojíte ve špatném pruhu a vedle vás BMW M3 E46? Šlápněte na to a jeďte!

Dobrá, přiznejme si, že v některých případech je vaše vítězství spíš nesoutěžením ostatních, ale nepotěší to? Historie se nebude ptát na to, že on vezl babičku do nemocnice a rozjížděl se jak nejpomaleji mohl. Ne, to už je extrém. Vážně předjetete téměř cokoliv. A co je hlavní – budete tomu věřit! Pro plno lidí je to nový pocit – věřit autu a jeho výkonu. Nemusíte být “silniční pirát”, ale získáte pocit jistoty, který je nenahraditelný.

Jinak je to auto naprosto nepraktické, kufr téměř nemá, vzadu vážně nikdo sedět nechce, je samozřejmě tvrdší, ale ne tak, jak byste možná očekávali. Spotřeba? Nepamatuji se. Nezajímavá. Zvuk? Příjemný a reálný. Cena? Vysoká. Proto by to nyní mohla být dobrá koupě jako ojetina. Jen pozor na stav. Tohle auto si opravdu důchodci na cestu na nákup nekupují. Nevejde se tam.

A že nemá samosvor? Koho to zajímá.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.