Test Ford Fiesta Active Plus 2018: Vyšší neznamená horší (+VIDEO)

Crossovery hýbou světem. A tak má i Ford jeden. První v historii! Nehraje si ale na žádný teréňák, je to prostě vyšší Fiesta. A to je dobře!

Že moderní crossovery rezignovaly na jízdu v terénu a pohon všech kol, je známá věc. Nejinak je tomu u Fiesty, pohon všech kol u ní nenajdete. Nabízí ale celkem slušnou světlou výšku podvozku 15 cm, což je o 2 cm více, než u klasické verze a o 3 cm než u ST-Line. Dále také jízdní režimy, ten eco úplně za řeč nestojí, ale ten pro jízdu na kluzkém povrchu ano. Dalo by se říci, že jen otupí reakce. Ale o to přesně jde. Pokud jste v bahně, oceníte jemnou práci s plynem a k tomu vám tento režim pomůže.

Že je Fiesta Active první crossover v historii Fordu, mě upřímně trošku překvapilo. Nejde na to však cestou nového modelu, ale úpravou stávajícího. Což je super, protože klasická Fiesta funguje skvěle. Co s ní udělá trochu více plastu a větší světlá výška? Rozhodně změní vzhled, který je zvláště v testované zlaté barvě opravdu povedený. Vzhledu pomáhají i kola, která získáte exkluzivně k této výbavě. A jestli se bojíte o jízdní vlastnosti, tak ty rozhodně nejsou horší. Možná dokonce i naopak…

Není totiž větší jen výška, ale i rozchod kol. Jen o pár milimetrů, ale co si pamatuji Fiestu, nikdy mi nepřišla tak jistá a nadšená v zatáčkách, jako právě tato. Je to trochu nečekané zjištění, ale to, jak se Fiesta Active hrne do zatáček, je opravdu překvapivé. Pomáhá tomu samozřejmě i motor, ten dostanete podle zvolené výbavy. V nižší Active si můžete vybrat mezi 1.0 EcoBoost se 100 nebo 125 koňmi, u výbavy Active Plus již na výběr nemáte, dostanete silnější variantu. A takovou kombinaci jsem měl i v testu.

Motor prahne po otáčkách, ve kterých vás nechá zapomenout, že je to „jen“ litr. A tříválec samozřejmě, to ale nikdy úplně nezapře. V nižších otáčkách je projev malinko mdlý, podívejte se však nad 3000, nebo ještě lépe 4000 otáček, a zažijete divy.

Překvapilo mě, jak tichá Fiesta je. Aerodynamický hluk je minimální a do nějakých 130 km/h je v autě absolutní ticho. Jen to chce řadit vyšší převodové stupně, na ty nižší je motor v otáčkách slyšet. Ale to je vlastně i dobře, protože nezní vůbec špatně.

O schopnostech podvozku v zatáčkách jsem se již zmínil. Pro připomenutí – jsou skvělé. Hodně tomu pomáhá i schopnost tlumení nerovností, kdy kola v zatáčkách neodskakují a vy nemáte pocit, že auto chce jet bokem pryč. Na rovině je to úplná paráda, dlouho jsem nezažil tak dobře naladěný podvozek. V této cenové kategorii možná nikdy. Zde trochu těží z větší výšky, kdy je ještě trochu měkčí než u klasické verze. Stále ale není moc poddajný, je prostě pevný tak akorát.

Jízda byla opravdu zábavná, těšil jsem se na každý metr jako v autě za násobek ceny. Není vše jen o penězích. I s levnějším autem si můžete užít zábavu na okreskách a pohodu na dálnici. No a v tomto případě i nějaký ten výlet mimo silnici, protože dokud vás nezastaví potřeba pohonu všech kol, dostanete se díky lepší světlé výšce téměř kamkoliv.

Interiér je téměř k nerozeznání od klasické Fiesty, největší odlišností jsou potahy sedadel, na kterých je výrazné písmeno A. Předpokládám, že jako Active. Samotná sedadla mají až překvapivě dobré boční vedení a jsou příjemně pevná. Budíky vyznávají opravdu flat design, kdy rychloměr a tachometr nemají ani rámečky. Vypadá to zajímavě. Co mě však trochu štvalo, byl ukazatel teploty chladící kapaliny. Nikdy není totiž uprostřed, vždy naznačuje, že by to ještě kousek chtělo do samého středu. Ale nikdy se tam nepodívá.

Příjemně působí i takový detail, jako animace při zapnutí a vypnutí infotainment systému, kdy jednotlivé dlaždice postupně přijedou do obrazu. Klimatizace je sice jednozónová, ale funguje výborně. Navíc si jednoduše mechanickým tlačítkem můžete zvolit, jak moc rychle má chladit, tedy zda má více foukat, nebo být raději tišší.

Nakousl jsem cenu. Ta je vcelku příznivá, zvláště, pokud se podíváte na akční ceny. Výbava Active Plus vyjde v klasickém ceníku na necelých 452 tisíc, ale v akci je to příjemnějších 427 tisíc. Active se již dostává i pod hranici 400 tisíc, což je pro někoho pomyslný strop. Obě výbavy Active se nabízejí jen s pětidveřovou karoserií. Podle mého názoru se nižší výbava Active nevyplatí, v Active Plus už ale dostanete téměř vše, co můžete potřebovat.

Moc příjemnou příplatkovou výbavou je vyhřívání čelního skla, což je věc, kterou je Ford vlastně pověstný. Pokud si chcete ušetřit čas se škrábáním skla, je to jasná volba. LED světlomety jsou také za příplatek a svítí moc hezky. Tedy alespoň potkávací světla. Dálková mají zvláštní vlastnost, že se rozsvěcují postupně a celkem pomalu. Zhasínají ale naštěstí rychle, aby neoslnily. Snad i díky tomu mi přišly ne úplně nejsilnější, ale možná to byl jen optický klam, daný tím postupný rozsvěcením. Každopádně vypadají moc hezky a vzhledu pomáhají, i když nesvítí.

Audio hrálo výborně, ve výbavě bylo příplatkové B&O Play, které dělá dobré jméno značce. Nejedná se tedy o Bang & Olufsen, ale o jejich podznačku. Což je naprosto logické, v autě s cenovkou okolo 400 tisíc by dalších 130 za superprémiové audio zaplatil asi málokdo.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.